Donderdag 23 augustus - dagje San Francisco (1)

23 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om 8 uur al reden we de campground af naar San Francisco. Van Boudewijn en Sandra, die hier twee weken geleden waren, hadden we begrepen dat je de RV nog steeds op/in de pieren kunt parkeren.

Dwars door de drukke ochtendspits arriveerden we tegen 10 uur in het centrum en parkeerden we op pier 29 1/2.

Daar splitsten we op. We hadden tickets voor de hop on/hop off bus voor twee dagen, en ieder kon zijn eigen gang gaan. Dagmar, Leon, Hans en Petra namen de boot naar Alcatraz voor de geboekte excursie. Dat was erg interessant en indrukwekkend. Jytte, Rens, Evren en Dylan begonnen op Fishermans Wharff. Om half vijf hadden we afgesproken om elkaar weer te zien. Zo konden we nog rustig samen eten en dan de avondtour die die ook bij de hop on bus hoorde. Doordat de Alcatraz- gangers pas later op de dag de bustour pakten, waren zij ook (behorlijk) te laat op de afgesproken plek. De anderen hadden al een tafel gereserveerd bij de Applebee en zaten rustig met een drankje te wachten.

Deze vertraging maakte dat we niet de eerste avondtour konden pakken, maar de parkeergarage ging om 20.30 uur dicht. Daarom besloten Hans en Petra (na een overigens heerlijke maaltijd, waarbij we ervaringen uitwisselden over wat we hebben gedaan), niet mee te gaan en zelf nog wat rond te lopen en om vervolgens de camper alvast op te halen.

Zo stond de “taxi” keurig klaar toen de jeugd kwam aanlopen vanaf de busstop. Totaal verkleumd: de bus ging over de Baybridge en terug en er waaide een frisse wind. Dat is koud, als je op de open bovenverdieping van de bus zit. Maar de lichtjes waren mooi en de camper lekker warm.

Terug op de campground waren we vrij snel onder zeil.

1. Sylvia Huijsmans:
    27 augustus 2018
    Ah San Francisco, mijn hart gaat weer open. Geweldig hé?