Bezoek aan Victoria

4 augustus 2014 - Victoria, Canada

Vandaag, op BC-day, de verjaardag van British Colombia, brachten we een bezoek aan Victoria. Een leuke stad, met een bijzondere sfeer en uitstraling. Netjes, bloemrijk, gezellig.  Met voor Noord-Amerikaanse begrippen ook nog redelijk wat historische panden.

We bekeken het gebied rondom de Inner Harbour, met het parlementsgebouw en het Empress Hotel.
Vervolgens aten we een hotdog in een fastfoodrestaurant met allerlei verschillende hotdogs.
We liepen langs Helmcken House en St Annes Schoolhouse.
Daarna bezochten we Beacon Hill Park, waar net een concert bezig was met muziek van lang geleden. Het publiek was overwegend grijs en zo leuk: sommige stellen waren aan het dansen.
Vervolgens liepen we Govermentstreet af, met zijsprongetjes naar Trounce Alley, en Waddington Alley, met het originele houten plaveisel van een eeuw geleden, en kwamen we uit op Market Square. Vandaar bereikten we door Fan Tan Alley (supersmal straatje, smalste van Victoria, tenslotte Chinatown. Het Chinatown van Victoria is na die van San Francisco de oudste Chinese wijk van Noord Amerika.
We besloten de dag met een rondje door de mall en een maal bij McDonalds.
Eenmaal op de camping gingen we, deze keer gewapend met onze  telelenzen op zoek naar de gieren, de uil of desnoods de kwartels. Helaas, geen bijzondere vogels vanavond...

1. Buurman Herman:
    7 augustus 2014
    Alles O K hier. De auto van Boudewijn is spoorloos verdwenen!
    Wat nu? Wij zagen de bonte specht in de boom in de voortuin.
    Het is hier nog steeds buiten-zit-weer.
    We vinden het een leuk reisverhaal
    Veel lieve groeten uit Uithoorn van Herman en Annemarie en juffrouw Jan.