Dagje Vancouver

6 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Vandaag namen we de skytrain (metro) naar downtown Vanvouver. We stapten uit bij Waterfront, de haven dus, en liepen langs de kade (de seawall, speciaal voor fietsen en voetgangers) naar Stanley Park.
Wat een mooie stad!
Op het water was het gezellig druk. De Volendam (cruiseschip van de Holland-Amerikalijn, we kwamen haar ook al tegen tijdens de whalewatchtour) lag afgemeerd, watervliegtuigjes vlogen af en aan, de mooiste plezierjachten lagen in de haven. Langs de kant mooie wolkenkrabbers, met veel glas en staal.
In Stanley Park bezochten we het Vancouver Aquarium. Prachtige aquaria, educatieve voorstellingen met dolfijne, beluga's en zeeotters, en ook een deel met kikkers, een ruimte waar vlinders rondvlogen en luiaards in de boom hingen. Er waren ook aapjes, spinnen, slangen, krokodillen en kakkerlakken (gelukkig in een hok).
Leuk dat er aparte afdelingen waren voor elk gebied. Het was bijzonder om te zien wat er leeft voor de West-Canadese kust, waar wij de afgelopen weken rondgetrokken hadden. We wisten dat er veel gedoken werd en snappen nu ook waarom! Het is hier ook onder water heel mooi.
Na een paar uur liepen we nog een stukje door naar de Totempoles. Daar pakten we de shuttlebus rond het park. We stapten nog een keer uit bij Prospect Point, voor een ijsje en het uitzicht op de Lions Gate Bridge die Noord-Vancouver verbindt met het centrum.
Daarna maakten we het rondje af.
We liepen het centrum in om de cupcake winkel te zien van twee jonge vrouwen die tijdens het opzetten van hun winkel gevolgd werden voor tv. Een serie die Dagmar had gevolgd, dus wilde ze graag kijken.
Daarna (het was inmiddels 18 uur geweest) namen we een bus naar Robsonstreet, het winkelhart van downtown. Hier splitsen we en ontmoetten we elkaar weer om 20 uur bij Robinson Burger.
Goede keus: heerlijk eten op een gezellig dakterras.
Na het eten "nog even"  naar Gastown gelopen voor de Steamklok. Gastown zelf (historic district) zag er gezellig uit, ook 's avonds, maar daar kregen we niet heel veel meer van mee.
Met de Skyline gingen we weer terug en tegen 23 uur waren we weer bij onze rijdende huisjes.
Mmm... Slapen... Moe!....Morgen?
Eerst uitslapen,,,

1. Lia:
    7 augustus 2014
    Hebben jullie de cupcakewinkel gevonden?

Wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Leuk dat ik mee kon lezen.