Van Vancouver Island naar Vancouver

5 augustus 2014 - Burnaby, Canada

Vanwege het lange weekend (door BC-day) was er voor vandaag extra drukte voorspeld. Dat maakte dat wij (eind juli) besloten om te reserveren. Ons eerste plan, om over te varen vanuit Nanaimo, lukte niet, die zaten al vol. Vandaar dat we uitweken naar Swartzbay. Een prima keuze achteraf, want veel minder ver rijden. En minder druk...

We hadden een reservering voor de overtocht van 12.00 uur. We waren er ruim op tijd, zo vroeg zelfs dat we een boot eerder konden nemen.
Het was weer een mooie overtocht. Helaas geen orka's deze keer.
Aangekomen in Tswawassen, was het nog maar een heel klein stukje naar de campground.
Burnaby RV Resort is een mooie stadscamping. Keurig nette plaatsen (klein, maar met een mooi hegje ertussen). Een binnen zwembad en nette voorzieningen. Hoewel midden in de stad (Burnaby is een voorstad van Vancouver, de highway en de spoorlijn lopen langs de camping) is er ook een recreatiegebied bij een stuwmeer en een kreekje waar de zalmen paaien.
Na een eerste ronde zwemmen of gewoon even luieren en alle info bestuderen, besloten we te lopen naar de Safeway. We inventariseerden wat we nog hadden en wilden nog wat verse spullen erbij. Het was iets verder dan we dachten, maar terug vonden we een mooie kortere weg door het groen. De camping bleek zelfs een achteruitgang te hebben.
's Avonds weer tijd voor een spel. Of lekker hangen met de jongens uit Kudelstaart met wie we hier kortstondig herenigd waren. Hun vader bleek een oud-collega van Hans!

1. Lia:
    7 augustus 2014
    Wat is de wereld klein!!