Maandag 13 augustus - Las Vegas
13 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten
Dagmar, Leon, Evren, Dylan en Rens besloten om de dag te beginnen met een duik in het grote zwembad van de campground terwijl Petra een grote schaal met appel broodpudding bakten voor iedereen als basis voor een lange dag.
En het werd een lange dag. We kochten een combipas waarmee we drie attracties konden bezoeken. Jytte en Rens vertrokken dus als snel naar de Mirage om daar Segfried and Roy's Secret Garden en Dolphin Basin te bezoeken, waar ze onder meer witte tijgers, een witte leeuw en een baby dolfijntje van 2 dagen oud zagen en de rest zocht de koelte van het Shark Reef van Mandala Bay op en het grote aquarium vol kwallen, gestipte krokodillen en roggen bekeken.
Rond lunchtijd spraken we weer af in New York New York. Binnen in het casino waren de straten van New York nagemaakt en de hoek van Greenwich zochten we een tafeltje waar we Chili Cheese Hotdogs met nachos, pretzels en goed belegde sandwiches van de deli aten. Een echte Yankee lunch dus.
Daarna gingen we alle 8(!) in de Big Apple Coaster, want dat was de tweede attractie van de combipas. We mochten zelfs onbeperkt en in de vip wachtrij. Dus we hoefden nooit lang te wachten. De achtbaan begint binnen in het hotel en rijdt daarna naar buiten om te stijgen waar je prachtige uitzicht hebt op de strip, maar waar je niet lang van kan genieten omdat je met een rot vaart naar beneden gaat en daarna twee keer over de kop.
Toch gingen sommige van ons er 3 keer achter elkaar in. Mocht je je het afvragen; ja wonder boven wonder bleef bij iedereen de lunch binnen.
Na de achtbaanritjes staken we de straat over naar M&M World. Jytte, Petra en Rens besloten daar een zakje te vullen bij de wand die in de hele breedte behangen is met grote buizen vol M&M's gesorteerd op kleur of smaak. Ook smaken die thuis niet te verkrijgen zijn zoals caramel, pretzel, koffienootjes, munt en pindakaas.
Niet teveel, want een halve pond kostte 8 dollar.
Naast de M&M World zit de Coca Cola store waar we twee dienbladen haalden met 16 verschillende internationale cola soorten of drankjes die gerelateerd zijn aan het bedrijf Coca Cola, zoals Fanta en Minute Maid. Sommige waren erg lekker en andere smaakte naar zeepsop of, en ik citeer Rens; "dit smaakt naar stof, alsof je een hap neemt uit een deken". Maar het was wel leuk en zo hebben we toch maar even Inca Kola uit Peru, Fanta Exotic Fruit Punch uit Uganda, Thums Up uit India en Bjare Lingonberry uit Zweden geproefd.
Daarna begonnen we aan de lange, hete tocht naar Circus die helemaal aan de andere kant, aan het einde van de Strip zit. 3 kilometer lopen door 40 graden met weinig schaduw en geen wind. Af en toe konden we doorsteken door de casino's.
Bij Circus Circus was onze laatste attractie; de Adventure Dome. Ook hier zaten weer achtbanen en andere misselijkmakende attracties in, maar ook een 4D bioscoop, een arcade en een lasergamezaal.
Om half 8 pakten de dames een uber naar de Neon Boneyard, net buiten de strip, waar ze een informatieve guided tour volgde over het terrein waar grote, oude neonborden van casino's uit het verleden werden tentoongesteld. De mannen vertrokken alvast naar Fremont Street, het oude Downtown van Las Vegas waar de straat overdekt is met een plafond van ledlampjes waar ieder uur een show van een artiest op te zien is en waar mensen onder door kunnen ziplinen. Verder staan er op verschillende podia aan de straat bandjes te spelen en staat de muziek loeihard. Hier staan de echte oude casino's zoals de Golden Nugget en de Golden Gate Bridge. Er komt hier een heel ander publiek dan op de Strip. Geen rijke mensen maar vooral de "gewone burgers" en ook wel een heleboel gekkies.
Rond half 10 zijn we weer met zijn achten op Fremont street en eten we bij de McDonalds. Daarna gaan Leon en Dylan gokken en ook Jytte besluit dit keer een gokje te wagen. Want nu is ze 21 en drie keer naar Las Vegas gaan zonder te gokken is zonde.
Uiteindelijk speelt Jytte quitte en Leon en Dylan verliezen. Dus voorlopig nog geen miljonairs, helaas.
En het werd een lange dag. We kochten een combipas waarmee we drie attracties konden bezoeken. Jytte en Rens vertrokken dus als snel naar de Mirage om daar Segfried and Roy's Secret Garden en Dolphin Basin te bezoeken, waar ze onder meer witte tijgers, een witte leeuw en een baby dolfijntje van 2 dagen oud zagen en de rest zocht de koelte van het Shark Reef van Mandala Bay op en het grote aquarium vol kwallen, gestipte krokodillen en roggen bekeken.
Rond lunchtijd spraken we weer af in New York New York. Binnen in het casino waren de straten van New York nagemaakt en de hoek van Greenwich zochten we een tafeltje waar we Chili Cheese Hotdogs met nachos, pretzels en goed belegde sandwiches van de deli aten. Een echte Yankee lunch dus.
Daarna gingen we alle 8(!) in de Big Apple Coaster, want dat was de tweede attractie van de combipas. We mochten zelfs onbeperkt en in de vip wachtrij. Dus we hoefden nooit lang te wachten. De achtbaan begint binnen in het hotel en rijdt daarna naar buiten om te stijgen waar je prachtige uitzicht hebt op de strip, maar waar je niet lang van kan genieten omdat je met een rot vaart naar beneden gaat en daarna twee keer over de kop.
Toch gingen sommige van ons er 3 keer achter elkaar in. Mocht je je het afvragen; ja wonder boven wonder bleef bij iedereen de lunch binnen.
Na de achtbaanritjes staken we de straat over naar M&M World. Jytte, Petra en Rens besloten daar een zakje te vullen bij de wand die in de hele breedte behangen is met grote buizen vol M&M's gesorteerd op kleur of smaak. Ook smaken die thuis niet te verkrijgen zijn zoals caramel, pretzel, koffienootjes, munt en pindakaas.
Niet teveel, want een halve pond kostte 8 dollar.
Naast de M&M World zit de Coca Cola store waar we twee dienbladen haalden met 16 verschillende internationale cola soorten of drankjes die gerelateerd zijn aan het bedrijf Coca Cola, zoals Fanta en Minute Maid. Sommige waren erg lekker en andere smaakte naar zeepsop of, en ik citeer Rens; "dit smaakt naar stof, alsof je een hap neemt uit een deken". Maar het was wel leuk en zo hebben we toch maar even Inca Kola uit Peru, Fanta Exotic Fruit Punch uit Uganda, Thums Up uit India en Bjare Lingonberry uit Zweden geproefd.
Daarna begonnen we aan de lange, hete tocht naar Circus die helemaal aan de andere kant, aan het einde van de Strip zit. 3 kilometer lopen door 40 graden met weinig schaduw en geen wind. Af en toe konden we doorsteken door de casino's.
Bij Circus Circus was onze laatste attractie; de Adventure Dome. Ook hier zaten weer achtbanen en andere misselijkmakende attracties in, maar ook een 4D bioscoop, een arcade en een lasergamezaal.
Om half 8 pakten de dames een uber naar de Neon Boneyard, net buiten de strip, waar ze een informatieve guided tour volgde over het terrein waar grote, oude neonborden van casino's uit het verleden werden tentoongesteld. De mannen vertrokken alvast naar Fremont Street, het oude Downtown van Las Vegas waar de straat overdekt is met een plafond van ledlampjes waar ieder uur een show van een artiest op te zien is en waar mensen onder door kunnen ziplinen. Verder staan er op verschillende podia aan de straat bandjes te spelen en staat de muziek loeihard. Hier staan de echte oude casino's zoals de Golden Nugget en de Golden Gate Bridge. Er komt hier een heel ander publiek dan op de Strip. Geen rijke mensen maar vooral de "gewone burgers" en ook wel een heleboel gekkies.
Rond half 10 zijn we weer met zijn achten op Fremont street en eten we bij de McDonalds. Daarna gaan Leon en Dylan gokken en ook Jytte besluit dit keer een gokje te wagen. Want nu is ze 21 en drie keer naar Las Vegas gaan zonder te gokken is zonde.
Uiteindelijk speelt Jytte quitte en Leon en Dylan verliezen. Dus voorlopig nog geen miljonairs, helaas.
Foto’s
1 Reactie
-
Bep:17 augustus 2018Wat een geweldige reis dit is constant genieten.Rens van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
