Naar Blythe, aan de Colorado River

26 juli 2010 - Blythe, California, Verenigde Staten

Alweer waren we lekker op tijd wakker en konden we vroeg ontbijten en vroeg vertrekken. Weer even langs de Safeway en daarna richting Blythe. Het was een mooie route, het eerste stuk door Prescott National Forest, hooggelegen, nog niet al te warm dus en met wat kleine hoogte verschillen. Na een tijdje doken we ineens de diepte in, via een kronkelige bergpas kwamen we in een meer woestijnachtig landschap terecht, waar het ook weer een stuk warmer was. En de behuizingen van de mensen een stuk schameler. Onderweg zagen we veel verschillende soorten cactussen, sommigen in bloei.
Tegen drie uur, vlak na het passeren van de grens Arizona - California, arriveerden we bij KOA Campground Blythe Colorado River. Een mooi park, heerlijk rustig. Veel vaste plaatsen, die nu niet “bewoond” zijn (waarschijnlijk veel weekendgasten).  Zou deze rust te maken hebben met het hartelijk welkom dat we kregen bij de ontvangst? Geen idee, over het algemeen zijn alle Amerikanen tot nu toe zo hartelijk geweest.
Het is goed warm hier, dus: ophooken, airco aan en hup… naar de rivier. Grappig dat we nu hebben gezwommen in diezelfde Coloradoriver die we gisteren van hoog bovenaf hebben bekeken en die we als een modderig stroompje in de diepte zagen. Op het strand bouwden we nog wat zandkastelen en daarna gingen we ook nog even in het gewone zwembad zwemmen.

De internetverbinding was hier prima, maar beperkt tot maximaal 1 uur per dag. Dus had het zoeken en reserveren van een camping in San Diego de voorrang.  Voor het avondeten hadden we worstjes en burgers voor op de barbecue. Er stonden centraal twee grote gasbarbecues voor de gasten, waar gebruik van konden maken. Dat deden we en het smaakte overheerlijk, met salade en brood erbij. Omdat het nog steeds erg warm was, gingen de meisjes na het eten nog even zwemmen. Daarna hadden we nog  ijs (natuurlijk Ben & Jerry’s) en was het nog een tijd gezellig. Totdat we moe waren en naar bed gingen. ’s Avonds laat eindelijk weer eens tijd om de weblog bij te werken.
Morgen vertrekken we naar San Diego, waar we vandaag voor drie nachten gereserveerd hebben op een campground langs  de Mission Bay, in de buurt van Seaworld. Daarna willen we nog twee nachtjes in de buurt van los Angelos staan en dan nog wat verder richting San Francisco trekken.

1. Betty:
    27 juli 2010
    Hallo allemaal.
    Ik was iets te vlug met mijn reactie. Ik weet nu
    waar jullie ongeveer zijn.
    Het zal wel aan mijn vermoeidheid en haast liggen.

Groetjes Betty
  2. Lia:
    27 juli 2010
    Ik had Omi gebeld waar jullie zaten en nog naar toe gaan.
    In San Diego woont George Oosterwijk daar is zij al eens geweest en ook in Las Vegas.Toevallig komen morgen een dochter van T. Riet en O. Kees met man en kinderen bij haar langs zij hebben een trip door Europa van 3 weken gemaakt. Donderdag gaan zij weer naar huis.
    Ik heb vanavond een poosje met Betty aan telefoon gepraat. We hebben geprobeerd naar jullie te bellen en te skypen (ik dan) maar het was niet gelukt. Betty is erg moe, dat heb je wel gelezen, van het heen en weer rijden naar Jan in het ziekenhuis. Verder zijn we blij dat jullie het zo naar je zin hebben ondanks dat het erg warm is. Wat goed van Evie
    hé dat ze het zo lekker mee doet. Ik wens jullie nog heel veel plezier verder. Dikke kus aan iedereen Oma Lia
  3. Ed Hirschfeld:
    28 juli 2010
    Wij inmiddels ook thuis en inmiddels ook de leesachterstand ingelopen. Een mooi reisverslag en zo te lezen hebben de meisjes het reuze naar hun zin. De trip roep weer veel herinneringen bij ons op. Blij dat alles OK is en kijk uit naar het volgend verslag. Groeten en een dikke knuffel voor de meisjes(alle vier)van ons Ed & Marian