Een dagje aan de kust

3 augustus 2010 - Watsonville, California, Verenigde Staten

Zoals gezegd vandaag een dagje rustig aan. We sliepen min of meer uit. Om ongeveer 10 uur 's morgens zaten we aan het ontbijt, dat vandaag bestond uit zelfgebakken wentelteefjes. Daarna hebben we even geskyped met oma Lia.
Het was grijs en nevelig en niet zo warm. Volgens de meneer van de camping zou het rond een uur of twee warmer worden, want dan kwam de zon door de nevel. Daarom besloten we eerst even boodschappen te doen.
We probeerden zo precies mogelijk in te schatten wat we nog nodig hadden voor de komende dagen. Waarschijnlijk zou dit ons laatste bezoek aan de Safeway zijn.
Weer terug op de camping reserveerden we onze plaatsen voor de laatste dagen (één nacht voor de familie Goesten en twee nachten voor de familie van Stuijvenberg) op de camping bij Lake Anthony Chabot, nabij Castro Valley, waar we ook gestart zijn, bijna vier weken geleden.
Daarna gingen we naar het strand, ook al was het nog steeds niet echt zonnig. Het was wel iets lichter en iets warmer. De weg erheen liep tussen een aarbeienkwekerij en een coniferenkwekerij door. We wandelden een stuk langs de oceean en gingen toen weer terug. Dat was ook inderdaad de warmste periode van deze dag, want eenmaal terug begon het alweer flink af te koelen. Boudewijn, Evie, Jytte en Evren gingen nog even zwemmen. Het zwembad was verwarmd en er was ook een hottub, maar evengoed was het best een frisse onderneming. Tegen een uur of zes was het al kouder dan gisteravond, in ieder geval leek dat zo. We hebben om een uur of zeven nog wel buiten gegeten, maar het toetje èn de koffie/thee namen we binnen. Daarna was het al snel weer bedtijd voor een aantal. Want we waren toch nog flink rozig geworden van de strandwandeling. Jammer dat we zoveel kleding aan hadden, anders waren we flink bijgebruind.

Morgen vertrekken we als we wakker zijn richting Castro Valley, nabij San Francisco, waar we op donderdag de camper moeten inleveren. Dan slapen we nog een nachtje in het hotel en op vrijdag moeten we om 8 uur op de luchthaven zijn. Sandra, Boudewijn en Evie slapen nog een nachtje extra in de camper. Zij leveren hem vrijdag in en kunnen dan meteen door naar het vliegveld, want ze vertrekken later die middag.
We stoppen morgen nog in Santa Cruz en als het een beetje meezit hebben we donderdag even tijd om nog een keer naar San Francisco te gaan.
Op de volgende camping is geen internetverbinding, dus mogelijk is dit voorlopig de laatste blog, tenzij we in het hotel nog de tijd hebben om iets te schrijven... En anders tot ziens in Nederland.