Splashing Seaworld San Diego!

28 juli 2010 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we de hele dag in Sea World geweest. Iets na tienen waren we in het park. Nadat een eerste verkenning bezochten we de orcashow Shamu*  "believe". Geweldig om die machtige beesten te zien, terwijl ze buitelen, springen, draaien en op commando het publiek kletsnat spetteren. De eerste zestien rijen waren ook aangegeven als de "splashzone", als je niet nat wilde worden, moest je daar niet gaan zitten.  Door gebruik van beeld en geluid was het extra indrukwekkend, met een hoog Disneygehalte. Maar de hoofdrol was toch echt voor de orca's.
* Shamu was de naam van een vroegere orca in Seaworld San Diego, waar het stadion èn de show naar vernoemd zijn.
We bezochten ook nog de dolfijnenshow (waar ook vogels aan meededen), de zeeleeuwenshow, een show van "Cirque du mer" (clowns en acrobaten in en bij het water) en tussendoor aaiden we roggen, bekeken we pinguins, beluga's en ijsberen. Sommigen van ons waagden een ritje in de wildwaterbaan en we maakten een gesimuleerde vlucht met een helicopter naar de Zuidpool, (wat niet iedereen goed beviel overigens).
's Avonds was er een speciale avondshow "Shamu Rocks". Veel licht, veel muziek (die arme orca's?) en véél spetters. Met tot slot een geweldig mooi vuurwerk.
Evie sliep al in de camper op weg naar de camping ( tien minuten) en verzuchtte de volgende ochtend dat ze nòg wel een dagje naar Seaworld wilde. Maar niet alleen Evie was onder de indruk. We hebben allemaal  genoten van deze dag. We praatten nog even na en kozen toen weer redelijk op tijd ons bed.

1. Marieke:
    30 juli 2010
    Wij genieten iedere keer van jullie foto's en verhalen. Goed geschreven en prachtige plaatjes. Net of we een beetje met jullie meereizen.
    Nico tje kijkt ook mee: hij roept het uit: Dagmarjytteevren!..Hans en Petla..hahaha...Jytte met een bril...kijk: Evie!!
    Nog veel reisplezier daar!
    ps de M&M winkel zou wat zijn voor mijn nichtje Mineke en aanstaande Mike, het thema voor hun bruiloft is: M&M!
  2. Esther:
    31 juli 2010
    Wauw, helemaal te gek! Wij willen ook wel een dagje naar Sea World!