Terug bij af

5 augustus 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De cirkel is gesloten, de route is weer bij het beginpunt. In totaal hebben we ruim 3900 km gereden. Vandaag en gisteren hadden we het idee dat de video op R(eplay) stond. Grappig idee om in Californië "op bekend terrein te zijn".
Gisterochtend (woensdag 4 augustus) vertrokken we uit Watsonville en maakten we een stop in Santa Cruz. Daar vermaakten we ons op de Boardwalk: Sandra en Evie gingen in de zweefmolen, Hans, Evren, Jytte en Dagmar maakten een ritje in The Giant Dipper, een houten achtbaan uit 1929. Boudewijn en Petra genoten van een heerlijke cappucino. Er was genoeg te zien: allerlei ouderwetse en moderne attracties. En een optreden van Circo Brasil aan het strand, met smabameisjes, trommels, capoeira, freestyle vooetbal, een koorddanseres, een clown, een limbodanser en trapeze-acrobaten. En veel swingende muziek!
Om 13.00 uur reden we verder, langs Natural Bridges Beach in het noorden van Santa Cruz (waar we nog een zeeleeuw zagen) en toen door Silicon Valley naar Castro Valley, naar Lake Anthony Chabot campground. Daar waren we ergens na drieën. Voor het eerst deze vakantie stonden we niet naast elkaar, maar wel op loopafstand. Dus eerst gingen we opruimen en inpakken, daarna sleepten we al het eten wat over was naar één plek en hadden daar een restanten chips, koek en snoepfeestje èn een BBQ met hamburgers waar de Mac een puntje aan kan zuigen.
Alle ongebruikte folders en uitgelezen tijdschriften verdwenen in het vuur, dat we goed opstookten, want het was nog steeds fris buiten (al hadden we vandaag iets meer zon gehad dan gisteren). Tegen tien uur was het mooi geweest en zochten we de bedden op.
's Nachts hadden de squirrels ook een feestmaal, we hadden bij het opruimen in het donker de oreokoekjes over het hoofd gezien. De volgende morgen lag er een lege verpakking. Pootafdrukken op de theedoek die uitgehangen was over de tafel verraadde de dader(s). Als dank lag er een prachtig gedraaid drolletje op tafel!

Om negen uur reden we weg en om 10 uur was de camper van de Goestens ingeleverd. In de Stuijvenbergcamper crossten we door naar San Francisco. Heel relaxed om nu eens precies te weten waar we konden parkeren en waar we heen wilden. We hebben heerlijk op ons gemak nog eens langs alle souvenirwinkels gestruind en wat laatste inkopen gedaan. We aten nog een keer Fish en Chips (of alleen chips) op hetzelfde plekje als de vorige keer.
Ditmaal bezochten we wel The Cannery (de voormalige conservenfabriek van Del Monte), maar alle drukte daarover in de reisgidsen begrepen we niet helemaal. Wel mooim opgeknapt, maar weinig te beleven. Misschien lag dat aan de tijd van de dag? Ghirardelli's Quarter (de voormalige chocoladefabriek) was leuker, we hadden vooral veel lol in het winkeltje waar ze kleding en accessoires voor honden verkochten (Yap wraps).
Toen we er genoeg van hadden, reed de Stuijvenbergmobiel ons naar El rancho Inn, het hotel voor ons laatste nachtje in the States. We laadden onze bagae uit en ceheckten in. Daarna genoten we een laatste avondmaal bij de MacDonalds met zijn allen. En toen was het tijd om afscheid te nemen...
Boudwwijn, Sandra en Evie gingen terug naar Castro Valley, om nog een laatste nacht in de camper te slapen. Zij leveren morgen de camper in en kunnen dan meteen door naar het vliegveld (rechtsreekse vlucht).
We zwaaiden en zwaaiden tot ze echt uit het zicht waren. Terug bij het hotel hoorden we "toettoet". We waren nog iets vergeten! Nog een dikke knuffel voor Evie dus, want die was erg verdrietig van het afscheid. Gelukkig zien we elkaar snel weer in Nederland, gaan we film kijken, BBQ'en en coolslaw eten!
Wij worden morgenochtend om 7.30 uur opgepikt door de shuttle die ons naar het vliegveld brengt. De koffers zijn gepakt, met alle souvenirs erin. Hopelijk kunnen we morgenochtend vroeg nog een ontbijtje scoren.
We vliegen om 10.55 naar Chicago en vandaar door naar brussel, waar we , als alles goed gaat, zullen landen om 9.20 uur zaterdagochtend.