Dinsdag 21 augustus, Las Vegas; de Strip, the Stratospheretower en Fremontstreet

21 augustus 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Door de raampjes van de camper zag  ik de zon opkomen boven Las Vegas. Het was nog heel vroeg. Na een tijdje deze reislogger te hebben bijgewerkt (uploaden gaat helaas nog even niet, want geen gratis wifi hier, dat wordt dus een Mac Donalds zoeken of wachten tot in het hotel) lekker op tijd gedouched.
Na op ons gemak te hebben ontbeten, reden we weer naar de Outlet, alleen deze keer om daar de campers te parkeren en de bus te nemen naar de Strip. Daar begonnen we in de Fashion Show  Mall, bij de Abercrombie & Fitch, waar Evren haar zo fel begeerde luchtje kocht en nog wat kleding. Met een prachtig tasje eromheen heeft ze de hele verdere dag door Las Vegas rondgesjouwd. Daarna wilden we in de Mirage naar de dolfijnenshow en de witte tijgers kijken, maar dat bleek geen gratis attractie te zijn. Die hielden we dus nog maar even in reserve. Na wat te hebben gegeten, gingen we naar het Venetian, waar  we ook dit jaar weer vol verbazing rondliepen, alsof we weer in Italië waren.
Tegen 4 uur namen we de bus terug, om nog even te zwemmen en om de boel op te ruimen en alvast zoveel mogelijk schoon te maken. Inmiddels was de zon weg en dreigde er weer onweer. Het plan was om naar de Stratosphere Tower te gaan,ergens wat te eten en daarna naar Fremont Street. Eenmaal in de bus barstte de onweersbui los. Het kwam met bakken uit de lucht! We hoopten dat de bui wel over zou zijn tegen de tijd dat we aan kwamen bij de Tower (aan de andere kant van de Strip, maar het begon net weer harder te regenen. We renden snel naar binnen. Daar zagen we dat alle attracties op de toren, maar ook het bovenste (open) observation deck, gesloten waren. Je kon echter wel naar de verdieping eronder, zodat je vanachter de ramen kon kijken. Het was inmiddels al donker, dus van twee walletjes eten (uitzicht bij daglicht en de lichtjes) zat er al niet meer in. Toch gingen we naar boven. Fantastisch! De lichtjes van Vegas, maar ook de bliksem van de onweersbuien die maar bleven hangen. Toen we uitgekeken waren, besloten we op te splitsen. Sandra, Boudewijn en Evie bleven daar om te eten en vervolgens terug te gaan, omdat het voor Evie te laat werd. Hans, Petra, Dagmar, Jytte en Evren gingen door naar Fremontstreet, het "oude  Vegas".
Dat bleek lastiger dan we dachten! Op zoveel regen is biemand hier voorbereid, de hele straat stond blank! Om bij onze halte te komen moesten we door 25 cm water lopen! Daar was ons schoeisel niet op berekend. We probeerden om een blokje om te lopen, maar achter ons was de situatie hetzelfde. Even afwachten ( zo'n 10 minuten) om te zien of het zakte (het was iets minder hard gaan regenen) werkte ook niet. Dan maar terug door het casino, aan de andere kant eruit en een halte terug lopen. Dat ging beter! Eindelijk konden we de bus naar Fremont nemen.
In Fremont was weer veel te zien en beleven. De sfeer is er heel anders. Op straat zijn verschillende podia met live muziek. Mensen dansen mee en zingen, doen gek. Op de overlapping, met miljoenen ledlampjes, draaide deze keer een voorstelling van Queen. We keken er rond, proefden de sfeer en hebben er uiteindelijk (het was al heeeeeel laat) ook gegeten. Daarna namen we de bus terug. Tegen half 1 waren we weer op de campground. Het was nog steeds niet droog!