Maandag 20 augustus, het laatste stuk, van Virgin naar Las Vegas

20 augustus 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een nacht met flinke buien (regen en wind), waar we allemaal uiteindelijk gewoon prima bij hebben geslapen, stond de rivier vanmorgen weer gewoon laag. We hebben rustig ontbeten en vertrokken vervolgens voor het laatste deel van onze reis, een afstand van zo'n 250 km naar Las Vegas. Met gemengde gevoelens. We lieten alle overweldigende natuur nu definitief achter ons om ons nog twee dagen onder te dompelen in de idiote wereld van Fabalous Las Vegas. Een groot contrast met alles wat we tot nu toe hebben gezien, op het shoppen in Salt Lake City na misschien. We hebben er ook wel zin in, de meiden hebben zelfs bewust gespaard om in de outlets kleding te kunnen kopen, naar de Abercrombie te gaan en een "I Love Las Vegas"- shirt te kopen. We hebben al bedacht wat we graag nog een keer zouden willen zien of doen de komende dagen en vragen ons ook serieus af of we dat allemaal wel gaan redden, als we daarnaast ook nog lekker bij het zwembad willen liggen....
Maar de gemengde gevoelens komen natuurlijk ook doordat dit toch het einde van deze geweldige vakantie betekent. Nog twee nachtjes in "onze"  campers en dan moeten we ze inleveren. Dan rest ons nog een dagje Vegas en een (kort) nachtje in het hotel bij het Excalibur casino voor we ons donderdagmorgen vroeg moeten inchecken, om op vrijdagmorgen weer op Schiphol te landen.
We reden het overgrote deel van route over de Interstate 15, nadat we eerst Highway 9 hebben gevolgd via Laverkin en Hurricane. Onze laatste vergezichten over het uitgestrekte landschap van woestijnachtige rotsplateaus. Eerst kwamen we door de Virgin Mountains en vrij snel daarna volgde het desolate woestijngebied dat we nog kenden van twee jaar geleden. Al was het, komend vanuit het Noorden, toch wat meer bewoond. Zo passeerden we bijvoorbeeld Mesquite. Een flinke stad, met ook een "nieuwbouwwijk", vol palbomen. Echt een soort oase in de woestijn. Dat was ook waar we, na Utah en nog een piepklein stukje Arizona, Nevada inreden. Iets wat direct zichtbaar wordt, door de reclames langs de weg. Die waren er rond Salt Lake City ook wel, maar niet voor gokken of massages. De klok mocht weer een uurtje terug, Nevada ligt in de Pacific Timezone.
We tankten nog even bij een soort servicepoint langs de Interstate, ook heel bevreemdend. Een tankstation in "the middle of nowhere", een groot gebouw erbij, met daarin een winkel, met naast de gebruikelijke zaken een enorme afdeling voor vuurwerk (waar de jongens in groep 8 hun vingers bij zouden aflikken!) en... Een casino.
Al heel snel doemde de skyline van Las Vegas op aan de horizon. De strip en de Stratosphere  Tower en ook het vliegveld duidelijk te onderscheiden. Een half uur daarna stonden we op onze plek in Oasis RV Resort. Op een aanvankelijk niet zo'n schaduwrijke plek, maar tegen een kleine bijbetaling toch wel. Ook hier was het rustig en zelfs 's avonds niet vol.
We zaten wat verder van de strip af, maar... Heeeeel dichtbij het fashion outlet center! Na de lunch, heel stoer buiten, in de schaduw, werd dat onze eerste bestemming.
Pas na zes uur reden we er weg, met tassenvol kleding en schoenen. Dus hoe dat allemaal mee terug moet?
Daarna was het tijd om te zwemmen in het orachtige zwembad en eten te maken. De maaltijd bestond uit alle restjes die we nog hadden, en was dus enigszins curieus, maar meer dan voldoende. Het moet er vreemd uitgezien hebbeb: werkelijk bergens zag je mensen buiten eten, maar onze picknicktafel stond vol met worstjes, eieren, soep, aardappeltjes, coleslaw,  aardappelsalade, broodjes, chips, dipsaus, ketchup,  sla, uitjes, garlicspread en ga zo maar door. Het was heerlijk, ondanks de warmte. Na afloop was er nig veel over, maar dat hebben we toch maar weggegooid. Na het toetje (ook nog lang niet op), bleven we waar we waren, ondanks de eerder geopperde mogelijkheid om naar Fremont te gaan. Het was prima zo. We deden een spelletje, Jytte en Evren maakten alvast een start met koffers inpakken (noodgedwongen, ze hadden er zo'n troep van gemaakt en nu ook nog al die nieuwe kleren...) of gingen gewoon lekker op tijd naar bed.

1. Lia:
    21 augustus 2012
    Welterusten voor de laatste nacht in de camper en een hele goede reis naar huis.
  2. Marielle:
    22 augustus 2012
    niet te veel shoppen.....straks moeten we ook nog naar de cargo afdeling op Schiphol vrijdag:bel Dre maar voor een invoerdocument anders ;)
  3. Sylvia Huijsmans:
    22 augustus 2012
    Geniet nog eventjes lui en een goede reis terug.
    Lies, Sylvia.
  4. Buurman Herman:
    22 augustus 2012
    EEN HEEL MOOIE REIS TERUG. JUFFROUW JAN IS DOOR ONS REEDS GECONSUMEERD. SMAAKTE HEERLIJK, NA ALLE GOEDE ZORGEN VAN ANNEMARIE EN MIJ
    ZIE JULLIE ZATERDAG. NOG EVENTJES GENIETEN!!!!