De eerste beer
12 juli 2014 - Radium Hot Springs, Canada
Ondanks het late uur van gisteren stond de wekker vandaag op half acht. Voor 10 uur moesten we uitchecken. Daarna splitsten we even: de Goesten family deed de boodschappen en de van Stuijvenbergs reden nog "even" terug naar Canadream, zij hadden wat problemen met de ontsteking van de boiler. Precies tegelijk waren we klaar en konden we op pad. We reden de Rocky Mountains in om via Banff naar Radium Hot Springs te rijden. Het was een prachtige route en we deden onze eerste indrukken op van "The Rockies". Bij Marble Canyon stopten we voor een korte wandeling naar een waterval. Een stuk verderop langs de parkweg hadden het geluk om onze allereerste beer te zien. Zo te zien een jong beest. In de berm aan de overkant van de weg zat hij op zijn gemak van de witte bloemetjes te eten. Later begrepen we dat het die bloemetjes waren waarom hij daar zat. Normaal gesproken zitten de beren veel hoger als het zo warm is.
En warm was het vandaag! Temperaturen van meer dan 30 graden en de weersverwachting voorspelde nog hoger voor de komende dagen!
We arriveerden om half vijf op onze plekken op Radium Valley Vacation Resort (Canada's best campground, the best kept secret in Radium). Het is zeker een mooie campground. Mooie houten terrasjes bij elke plek en... een eigen gasbarbecue bij de plaats (gebruik is inclusief). Jammer dat we weinig schaduw hadden, het mooie zwembad en de geweldige douchepaleizen maken dat echter ruimschoots goed.
Na een maaltijd met heerlijke hamburgers was het al weer laat. Buiten koelde het iets af tot aangenaam, maar korte broeken was geen optie meer, vanwege de muggen. Ondanks die nare beestjes en ondanks de warmte werd het toch een prima nacht.

En meteen alweer van alles beleven.
Leuk om te lezen.
Liefs, Sylvia