Weer een camperreis door Amerika in 2012

16 juli 2012 - Uithoorn, Nederland

We hebben wederom een camperreis door Amerika geboekt.

Samen met de familie van Stuijvenberg reizen we deze keer door de staten Arizona, Utah, Wyoming, Idaho en Nevada. Tijdens deze camperreis zullen we voornamelijk Nationale Parken bezoeken en genieten van de natuur en het Amerikaanse landschap.

- - - - - - - - - -

Op zondag 22 juli 2012 vliegen we met United Airlines naar Phoenix.
We zullen omstreeks 19.15 uur aankomen op het vliegveld van Phoenix en de eerste nacht overnachten in het Best Western Airport Hotel te Phoenix.

Best Western Hotel Phoenix 1

Best Western Hotel Phoenix 3  Best Western Hotel Phoenix 2

Op maandag 23 juli 2012 gaan we onze Moturis campers ophalen.

Moturis E-23 Moturis S-27S

Vervolgens reizen we naar Holbrook in Arizona (afstand 350 Km) waar we overnachten op de Petrified Forest KOA (op 13-10-2011 gereserveerd).

KOA Petrified Forest KOA Petrified Forest 2 KOA Petrified Forest 3 KOA Petrified Forest 4

Vanaf deze campground gaan we een bezoek brengen aan het Petrified Forest National Park. In dit kleurrijke park kun je vele versteende bomen bekijken.

Petrified Forest National Park 1 Petrified Forest National Park 5

Petrified Forest National Park 2 Petrified Forest National Park 3 Petrified Forest National Park 4

Indien de tijd het toe laat willen we ook een bezoek brengen aan de Meteor Crater in de omgeving van Winslow (Arizona) (afstand 53 Km).

Meteor Crater Winslow 1 Meteor Crater Winslow 2

- - - - - - - - - -

Op dinsdag 24 juli gaan we richting Flagstaff (afstand 92 Km) waar we 2 nachten op de Flagstaff KOA (op 13-10-2011 gereserveerd) zullen verblijven.

KOA Flagstaff 1 KOA Flagstaff 2 KOA Flagstaff 3

KOA Flagstaff 4 KOA Flagstaff 5 KOA Flagstaff 6

Woensdag 25 juli zullen we nog nader te bepalen activiteiten in de omgeving van Flagstaff ondernemen.

- - - - - - - - - -

Donderdag 26 juli rijden we via de Painted Desert (Arizona) naar Monument Valley (Utah) (afstand 296 Km).

Painted Desert 1 Painted Desert 4 Painted Desert 3

In Monument Valley overnachten we op Goulding's Campground (op 21-01-2012 gereserveerd) in Oljato (Utah).

Gouldings's Lodge RV Campground 1 Gouldings's Lodge RV Campground 3 Gouldings's Lodge RV Campground 2

We gaan donderdag 26 juli en vrijdag 27 juli Monument Valley nader bekijken.

Monument Valley 1 Monument Valley 2 Monument Valley 3 Monument Valley 4

- - - - - - - - - -

Zaterdag 28 juli reizen we verder naar Moab (Utah) waar we 2 nachten op Moab Valley RV Resort (op 21-01-2012 gereserveerd) zullen verblijven (afstand 253 Km).

Moab Valley RV Resort 1 Moab Valley RV Resort 2

Moab Valley RV Resort 3 Moab Valley RV Resort 4

Tijdens ons verblijf op Moab Valley RV Resort (zaterdag 28 juli en zondag 29 juli) gaan we een bezoek brengen aan het nabij gelegen Arches National Park.

Arches National Park 3 Arches National Park 1 Arches National Park 2 Arches National Park 4

- - - - - - - - - -

Op maandag 30 juli gaan we verder richting het noorden en overnachten na een tocht van ongeveer 454 Km 1 nacht (maandag 30 juli) op de Manila KOA (Flaming Gorge) in Utah, (op 21-01-2012 gereserveerd).

KOA Manila (Flaming Gorge) 1 KOA Manila (Flaming Gorge) 4 KOA Manila (Flaming Gorge) 2

KOA Manila (Flaming Gorge) 5 KOA Manila (Flaming Gorge) 6 KOA Manila (Flaming Gorge) 3

- - - - - - - - - -

Dinsdag 31 juli reizen we verder richting Grand Teton National Park (Wyoming). We verblijven hier 3 nachten op de Colter Bay Village RV Campground (op 21-01-2012 gereserveerd), (afstand 452 Km).

Colter Bay Village RV Campground 2 Colter Bay Village RV Campground 1

Dinsdag 31 juli , woensdag 1 augustus en donderdag 2 augustus verblijven we in het Grand Teton National Park.

Grand Teton National Park 3 Grand Teton National Park 4 Grand Teton National Park 2

Grand Teton National Park 6 Grand Teton National Park 5 Grand Teton National Park 6

- - - - - - - - - -

Vrijdag 3 augustus reizen we verder naar Yellowstone National Park (afstand 100 Km).

We verblijven 3 nachten op Fishing Bridge RV Park, Yellowstone (Wyoming), (op 13-10-2011 gereserveerd).

Fishing Bridge RV Park 1 Fishing Bridge RV Park 4 Fishing Bridge RV Park 3

Fishing Bridge RV Park 2 Fishing Bridge RV Park 5 Fishing Bridge RV Park 6

Vrijdag 3 augustus, zaterdag 4 augustus en zondag 5 augustus gaan we genieten van de verschillende bezienswaardigheden in Yellowstone National Park.

Yellowstone National Park 1 Yellowstone National Park 2 Yellowstone National Park 3

Yellowstone National Park 4 Yellowstone National Park 5 Yellowstone National Park 6

Yellowstone National Park 7 Yellowstone National Park 8 Yellowstone National Park 9

- - - - - - - - - -

Maandag 6 augustus reizen we door Yellowstone National Park richting het westen, naar Yellowstone Park / West Entrance KOA (op 13-10-2011 gereserveerd) in West Yellowstone (afstand 121 Km). We verblijven hier op maandag 6 augustus en dinsdag 7 augustus.

Yellowstone Park KOA 1 Yellowstone Park KOA 4 Yellowstone Park KOA 2

Yellowstone Park KOA 5 Yellowstone Park KOA 3 Yellowstone Park KOA 6

- - - - - - - - - -

Woensdag 8 augustus reizen we verder in zuidelijke richting naar Montpelier (Idaho) waar we 1 nacht verblijven op Montpelier Creek KOA, (op 17-02-2012 gereserveerd) , (afstand 363 Km).

Montpelier Creek KOA 1

Montpelier Creek KOA 2 Montpelier Creek KOA 3 Montpelier Creek KOA 4

- - - - - - - - - -

Donderdag 9 augustus reizen we richting Salt Lake City waar we 3 nachten overnachten op Cherry Hill Campground in Kaysville (Utah) , (op 21-01-2012 gereserveerd), (afstand 209 Km).

Cherry Hill Campground Kaysville 1Cherry Hill Campground Kaysville 2Cherry Hill Campground Kaysville 3

Cherry Hill Campground Kaysville 5Cherry Hill Campground Kaysville 6Cherry Hill Campground Kaysville 4

Tijdens ons verblijf hier op donderdag 9 augustus, vrijdag 10 augustus en zaterdag 11 augustus zullen we ook een bezoek brengen aan Salt Lake City.

Salt Lake City 2 Salt Lake City 3 Salt Lake City 6

Salt Lake City 1 Salt Lake City 4 Salt Lake City 5

- - - - - - - - - -

Zondag 12 augustus gaan we verder in zuidelijke richting naar Torrey (Utah) waar we 2 nachten verblijven op Thousand Lakes RV Park (op 17-02-2012 gereserveerd) , (afstand 374 Km).

Thous Lakes RV Park 1 Thous Lakes RV Park 7 Thous Lakes RV Park 4

Thous Lakes RV Park 5 Thous Lakes RV Park 6 Thous Lakes RV Park 3 Thous Lakes RV Park 2

Maandag 13 augustus bezoeken we het Capitol Reef National Park.

www.nps.gov/care/index.htm

www.utah.com/nationalparks/capitol_reef.htm

Capitol Reef National Park 2 Capitol Reef National Park 3  Capitol Reef National Park 6

Capitol Reef National Park 4 Capitol Reef National Park 5 Capitol Reef National Park 1

- - - - - - - - - -

Dinsdag 14 augustus reizen we verder richting Cannonville (Utah) alwaar we 2 keer overnachten op de Cannonville Bryce Valley KOA (Utah) , (op 17-02-2012 gereserveerd) , (afstand 159 Km).

Cannonville Bryce Valley KOA 1 Cannonville Bryce Valley KOA 2 Cannonville Bryce Valley KOA 3

Cannonville Bryce Valley KOA 4 Cannonville Bryce Valley KOA 5

Woensdag 15 augustus bezoeken we Bryce Canyon National Park.

www.nps.gov/brca/index.htm

www.bryce.canyon.national-park.com

Bryce Canyon National Park 3 Bryce Canyon National Park 6 Bryce Canyon National Park 5

Bryce Canyon National Park 4 Bryce Canyon National Park 2 Bryce Canyon National Park 1

- - - - - - - - - -

Donderdag 16 augustus gaan we naar Page (Arizona), (afstand 118 Km). We blijven hier 2 nachten op Wahweap RV & Campground, (op 06-12-2011 gereserveerd) .

www.lakepowell.com/rv-and-camping/wahweap.aspx

Wahweap RV campground 1Wahweap RV campground 7Wahweap RV campground 2

Wahweap RV campground 3Wahweap RV campground 5Wahweap RV campground 4

Vrijdag 17 augustus kunnen we de volgende bezienswaardigheden in de buurt gaan bekijken;

Antilope Canyon (op 04-12-2011 entreekaarten gereserveerd),

Lake Powell 3Lake Powell 1Lake Powell 2Lake Powell 4

en Page.

Page 1Page 2

- - - - - - - - - -

Op zaterdag 18 augustus reizen we richting Zion National Park (Utah). We verblijven hier 2 nachten op Zion River Resort, (op 17-02-2012 gereserveerd) , (afstand 208 Km).

www.zionriverresort.com

Zion River Resort 1Zion River Resort 2Zion River Resort 3

Zaterdag 18 augustus en zondag 19 augustus bezoeken we Zion National Park.

www.nps.gov/zion/index.htm

www.utah.com/nationalparks/zion.htm

Zion National Park 6Zion National Park 3Zion National Park 4

Zion National Park 1Zion National Park 2Zion National Park 5

- - - - - - - - - -

Maandag 20 augustus reizen we richting Las Vegas (Nevada), (afstand 220 Km).

We verblijven hier 2 nachten op Oasis Las Vegas RV Resort (op 17-02-2012 gereserveerd)

www.oasislasvegasrvresort.com

Oasis Las Vegas RV Resort 1Oasis Las Vegas RV Resort 2Oasis Las Vegas RV Resort 5Oasis Las Vegas RV Resort 4

Oasis Las Vegas RV Resort 7Oasis Las Vegas RV Resort 6Oasis Las Vegas RV Resort 8

Dinsdag 21 augustus kunnen we inkopen doen in Las Vegas en een bezoek brengen aan de Strip van Las Vegas.

DSCF0530DSCF0532DSCF0595

Woensdag 22 augustus moeten we de campers inleveren tussen 09.00 en 10.30 uur en verhuizen naar het Excalibur Hotel in Las Vegas. Hier overnachten we onze laatste nacht in de U.S.A. .

www.excalibur.com

Hotel Excalibur 1Hotel Excalibur 3Hotel Excalibur 2

Hotel Excalibur 4Hotel Excalibur 5Hotel Excalibur 6

Donderdag 23 augustus vliegen we om 08.45 uur van Las Vegas (via een tussenstop in New York) naar Schiphol (Amsterdam).

www.mccarran.com

Vliegveld Las Vegas 1Vliegveld Las Vegas 2

- - - - - - - - - -

Vrijdag 24 augustus om 07.45 uur aankomst Schiphol (Amsterdam).

Schiphol 3Schiphol 1Schiphol 2

1. sandra:
    12 november 2011
    Ha,

Wat een toffe reis gaat dit worden! Ik zou willen dat ik mee ging! :) Nou dat komt goed uit...ik ga mee!!

groet San
  2. Lia:
    13 november 2011
    Het ziet er weer geweldig uit.Nu nog 8 maanden wachten. gr.
  3. Karel:
    15 november 2011
    Voor geen goud zou ik mee willen. Ik houd meer van een vakantie met wat afwisseling. En dan dat rijden in zo`n camper. Waar begin je aan. En weer een park met schreeuwende Amerikanen, en die hitte in de woestijn. En dan dat overdreven Las Vegas. Verschrikkelijk. Geef mij maar m`n twee weken vissen in Giethoorn.

Groet, Karel
  4. Marielle:
    19 januari 2012
    wat een ellende toch allemaal weer :)...mooie reis weer hoor!

groet Mariel
  5. Sjaak:
    13 maart 2012
    Mooie trip die jullie te wachten staat.
    Prachtig land om doorheen te trekken,iedere dag
    beleef je weer iets nieuws
    Wij vertrekken 4 juni voor een trip door de
    South West 21 dagen.Doen dit nu voor de 4 keer,
    Canada Amerika 2006/2008/2010 en nu 2012.
    wens jullie een mooie reis.
    Sjaak en Rob
  6. Marielle: