Afscheid van “ de bobbel”, Portland bezoeken

15 augustus 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Donderdag 15 augustus

Opstaan, ontbijten, inpakken, laatste spullen weggooien, grey- & black water dumpen, onderweg nog even propaan tanken en...ons “bobbeltje weer inleveren bij Cruise America 😢. Het was een fijn campertje, dat ons zonder problemen vele kilometers door Oregon, California en Washington heeft gebracht.

Met een Uber kwamen we rond 11 uur aan bij ons hotel in het centrum van Portland. Het was geen probleem dat we een extra persoon hadden en we konden ook meteen inchecken.

Nadat we ons hadden geïnstalleerd liepen we naar het Pioneer Porthouse Square, waar we onze broodjes aten, in het zonnetje dat inmiddels was gaan schijnen. Daarna reden we met de Max-rail naar Washington Park, voor een bezoek aan de Japanese Gardens. Waar we helemaal “zen” weer uitkwamen. Natuurlijk liepen we ook nog even naar de Rose Gardens, waar we goede herinneringen ophaalden.

Vandaar terug naar downtown, waar we natuurlijk nog even in Powells rondsnuffelden. Na een iced tea and iced coffee met een cookie hadden we weer voldoende energie om verder te slenteren. We doken de TJ Max in, nieuwe ervaring! Erg leuk, Dagmar scoorde schoenen en een trui, Petra een nieuwe toilettas. Hans had het er minder naar zijn zin, sleepte ons er nog net niet bij de haren uit ;-)

Bij de Apple store was weinig voordeel te behalen, thuis halen is even duur.

We aten waar we ruim vier weken geleden zijn begonnen met Lia: Rock Bottom Brewery!

Terug in het hotel maakten we onze tassen klaar voor morgen, gewicht netjes verdeeld en doken we het bed in.