Eight Mile Lake

31 juli 2019 - Leavenworth, Washington, Verenigde Staten

Woensdag 31 juli

Voor vandaag hadden we dus een mooie trail uitgekozen: naar Eight mile Lake, in de Alpine Lake Wilderness van het Okanogan- Wanatchee National Forest. De afstand (heen en terug), laat zich raden aan de naam: 8 mile, 12 km. We reden rond 8.30 uur weg, de trailhead was niet ver! In afstand... maar we deden er toch zo’n 45 minuten, want de laatste 3 mile naar de trailhead ging over een bijzonder hobbelige onverharde weg. En om te zorgen dat ons servies heel bleef moesten we erg langzaam rijden.

Eenmaal aangekomen moesten we registreren en daarna konden we op weg. Het eerste stuk was even flink klimmen, daarna bleven we stijgen, maar veel gelijkmatiger.

Trailhead

Al snel hadden we een lekker ritme te pakken en konden we genieten van de omgeving. Het was een afwisselende tocht. Droge rotsachtige stukken, natte modderige delen, over beekjes en door stukken afgebrand bos waar het alweer lekker begon te groeien en het paars zag van de fireweed planten.

Fireweed

Aangekomen bij Little Eight Mile Lake,

Little Eight Mile Lake

moesten we nog even wat steiler klimmen. Maar... eenmaal boven was daar het meer! Een heerlijke plek om te lunchen, te zonnen en evt. te zwemmen (wij niet). Aan de overkant werd gekampeerd. Onderweg waren we weinig mensen tegen gekomen, maar er verschenen er toch nog wel een aantal na ons bij het meer.

Eight Mile LakeEight Mile Lake

Na onze broodjes en even zonnen/rondstruinen begonnen we tegen 12 uur weer aan de terugweg. Er waren iets meer mensen onderweg (maar nog steeds rustig) en daarnaast ook een hert, dat gemoedelijk voor ons opzij stapte.

Hert op het pad

Rond half twee waren we terug en konden we weer naar de camping terughobbelen.

Welverdiend biertje

Daar hadden we wel een biertje verdiend en besteedden we de rest van de middag aan wat zaakjes regelen waar we internet voor nodig hadden, contact met de meiden, een beetje rondhangen en een loopje naar de rivier.

Na het eten een milkshake/iced latte (biedt maar eens weerstand aan zo’n koffie-/ijstentje vlak voor je neus),

Milkshake en iced latte

een heerlijke douche en nog even buiten zitten in de aangename buitentemperatuur. Weinig (eigenlijk geen) muggen hier, dus gewoon in t-shirt en korte broek.

1. Tante Riet:
    1 augustus 2019