Outlet!!

14 augustus 2019 - Gresham, Verenigde Staten

Woensdag 14 augustus

En zo reden we na het ontbijt terug naar de LCGC om het resultaat van Dagmars mini-workshop op te halen. Haar float was prachtig geworden. Een float is een glazen bolletje. Japanse vissers gebruik(t)en gekleurde glazen bollen, die bleven drijven door de ingesloten lucht, om aan hun visnetten te binden. Deze bolletjes, floats, spoel(d)en regelmatig aan op de stranden van de Pacific Westcoast. Het waren deze bolletjes die ooit ook Chihully inspireerden. In de winterperiode worden op de de stranden van Lincoln City honderden door plaatselijke vrijwilligers geblazen floats verstopt. Wie ze vindt mag ze houden.

Dagmars float heeft een haakje om hem op te hangen.

We stopten hem veilig in de kast en vertrokken toen richting Woodburn, via de hw 18, tot aan Newberry en daar weer ietsje zuidwaarts. Na zo’n anderhalf uur kwamen we aan bij de outlet. Het is inmiddels een traditie om in elke USA-vakantie te shoppen in de outlet. Kom in Nederland maar eens om Levis broeken voor $40,-! Die gaan daar toch snel voor €100,00 over de toonbank. Maar ook merken als Columbia, Nike, Northface zijn hier veel goedkoper.

En daarnaast zijn er de typisch Amerikaanse merken als American Eagle, Aeropostale en Banana Republic, die in Nederland gewoon lastig verkrijgbaar zijn. Dus... ook dit jaar kwamen we weer met volle tassen naar buiten. Goed dat we inmiddels ook wel weten dat we er wat ruimte voor moeten bewaren in de tassen.

Na een heerlijke maaltijd bij de Red Robin, reden we door naar Portland Fairview RV park, waar we rond 21 uur arriveerden. We kenden de campground van 3 jaar geleden, hadden gisteren gereserveerd, dus back-in en klaar. Even nog buiten zitten en afkoelen, daarna de wekker gezet en naar bed.