Glasblazen

13 augustus 2019 - Otis, Verenigde Staten

Dinsdag 13 augustus

Vandaag zouden we ons rondje sluiten: bij Lincoln City kwamen we 4 weken geleden aan bij de kust en daar zullen we morgen ook landinwaarts gaan.

Maar eerst nog een mooie dag, met weer een mooie route! We deden de allerlaatste boodschappen in Tillamook (niet veel, meer een aanvulling op de restjes die we nog hebben), reserveerden daar ook maar alvast een campground voor vanavond en kozen voor de three capes scenic byway. We stopten bij Meares Cape, waar we door de verrekijker van de “volunteer on duty” naar de jongen van Double Crested Cormorant (aalscholver) konden kijken. We liepen door naar de Meares Cape lighthouse, die te bezichtigen was. We vervolgenden de scenic byway (en misten dus een stukje Hw 101), via Netarts, Cape Lookout en Pacific City, waar we bij het strand van Bob Straub een broodje aten. Het was er heerlijk rustig op het strand, en zeer aangenaam. Toch reden we door, omdat we in Lincoln City graag naar een glasblazer wilden. Dagmar is van jongs af aan gefascineerd door glasblazen en na een bezoek aan het Gardens&Glass museum van Dave Chihully, in Seatle, 3 jaar geleden, is dat alleen maar toegenomen. Afgelopen voorjaar was er een tentoonstelling van Chihully’s werk in Groningen, waar we natuurlijk ook zijn geweest.

Bij het Lincoln City Glass Center (LCGC), kon je onder begeleiding zelf een glass float, of iets anders, blazen. Er bleek nog gewoon plek te zijn, dus Dagmar heeft zich aangemeld en kon aan de slag! Wat een leuk verjaardagscadeau en wat heeft ze ervan genoten. Ze had een leuke “docent”, een jongedame van haar leeftijd, die heerlijk met haar kletste èn haar door het hele proces begeleidde. Heel gaaf ook om te zien!!

Toen de float klaar was werd hij in een “afkoelkast” geplaatst. Morgenochtend kunnen we hem ophalen.

De KOA die we hadden gereserveerd lag heerlijk rustig, aan de oostkant van Devils Lake. Ver weg van het drukke Lincoln City. Het was ook weer een leuke, kleine KOA, net als die van Bay Center.

We maakten gretig gebruik van de wifi, op de momenten dat die werkte, wat helaas niet continu zo bleek te zijn (vaker niet dan wel eigenlijk). In ieder geval maakten we de planning tot en met donderdagochtend rond en ook de campground reservering voor morgenavond. De laatste... het einde van de vakantie begint nu echt in zicht te komen, helaas!

En natuurlijk was er ook tijd om even lekker buiten te zitten (met een biertje -of icetea- uiteraard!). Daarna aten we onze “restjesmaaltijd”, lekker, van alles wat en meer dan voldoende. We hebben daarna al veel weggegooid, morgen eten we niet “thuis”. Het ging om restjes saus, pesto, dressing, etc. Eeuwig zonde, maar al geopend en dus niet geschikt voor een voedselbank oid.

Maar het viel mee, we hadden het best redelijk uitgekiend.