Bezoek aan San Francisco

14 juli 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Woensdag 14 juli

In de planning was deze dag gereserveerd voor een bezoek aan San Francisco. Boudewijn en Hans hadden kaartjes voor Alcatraz en moesten om 13.10 aan boord zijn van de ferry die ze er heen bracht. De wekker stond op 7.00 uur, om uiterlijk  10.00 uur wilden we weg.
Het ontbijt liet zich weer goed smaken (vooral de koffie!).

We gingen met één camper, die van Boudewijn en Sandra, want die was het kleinste. De route was mooi, het zicht op San Francisco prachtig. Eenmaal in de stad vonden we al vrij snel een parkeerplek, vlakbij de pier waar de afvaart naar Alcatraz was.
We liepen van pier 33 naar pier 39 en keken onze ogen uit. Alles lijkt zo bekend, de stad speelt een rol in diverse films en tv-series, en nu zagen we het in het echt.
We fotografeerden het eerste uitzicht op de Golden Gate bridge, en op Alcatraz. We zagen de zeeleeuwen in de haven, naast de beroemde pier 39. We smulden van fish en chips, met wat te drinken. Daarna splitsten we ons op: Boudewijn en Hans vertrokken om de boor naar Alcatraz te halen en wij dames stortten ons in de gezelligheid van de winkeltjes langs Pier 39 en omgeving. We begonnen bij GAP, bleven nog even hangen bij een grassband op straat, keken onze ogen uit in de vliegerwinkel, liepen langs de zeehonden naar het einde van Pier 39 en toen via de winkelkant terug. De eerste winkel was een gigantische snoepwinkel. Evren deed een stap over de drempel, greep het fototoestel en leefde zich helemaal uit. Er waren winkels met huisgemaakte fudge, winkels met koelkastmagneten, met handpoppen en marionetten, met souvenirs die met huisdieren te maken hebben, een winkel speciaal  voor linkshandigen en heel veel winkels met souvenirs in de vorm van petten, sweaters en t-shirts.
Er was een vuurvreter, Evren en Evie draaiden een rondje in de carrousel, we kochten T-shirts en een ovenwant, smulden van een heerlijk ijsje en toen ging de telefoon alweer. Hans en Boudewijn waren escaped from Alcatraz en voegden zich weer bij ons. Ook zij hadden zich prima vermaakt en veel indrukken op gedaan. Een prachtig uitzicht op de Golden Gate vanaf het water en een indrukwekkend bezoek aan de beroemde gevangenis.
Nadat we wat ervaringen hadden uitgewisseld ging we op weg naar Lombardstreet, het meest kronkelige weggetje “van de wereld”. Het was flink klimmen, maar de moeite waard.
Van Lombardstreet  liepen we door naar het cablecarmuseum en bezochten we Chinatown.
Op weg naar de parkeerplaats namen we in de Italiaans wijk nog een slice pizza (héérlijk!).
We wilden ook graag een keer over de Golden Gate rijden, dus loodste Boudewijn ons, met behulp van de TomTom via allerlei steile straatjes naar de beroemde brug. Een hele klus met een gewone auto, laat staan met een joekel  van een Rv waar je pas één dag mee rond hebt getoerd. Hij deed het koelbloedig en voortvarend!
Via Sausalito reden we terug  naar de overkant van de baai, en zo weer naar “huis”. Daar genoten we nog van een toetje: fruit, ijs, yoghurt, koekjes en… koffie.
We stookten nog een gezellig vuurtje. De één na de ander toog af richting bed. Evie was de eerste; zij sliep onderweg al, ook al ontkende ze dat in alle toonaarden. Niet verwonderlijk trouwens, als de Benjamin van ons gezelschap heeft ze hetde hele  goed volgehouden, knap gedaan!

Morgen kunnen we uitslapen, de afstand naar Yosemite is niet zo groot dat we vroeg moeten vertrekken.

1. Lia:
    18 juli 2010
    Zondag ochtend, wat heb ik genoten van jullie verslag en de prachtige foto's, die zeeleeuwen die daar in de haven liggen o.a .
    Kijk maar uit hoor met al dat lekkere eten.Ben benieuwd hoe het verder gaat op weg naar het Yosemite park. veel liefs aan allemaal. Lia
  2. Marielle:
    hoi allemaal

ook zondagochtend...blij weer even wat te horen/zien van jullie[sms];mooie foto's;lang geleden voor ons,maar nog steeds herkenbaar

mooi camper ook;-bijna- alles er op en er aan,top!

gr Andre en Marielle
  3. Betty:
    18 juli 2010
    Gelukkig de computer doet het weer! Vast last van de hitte gehad:-) Dus opa kan de verslagen weer lezen.
    Hij ligt nog steeds in het ziekenhuis en houdt last van zijn pijnen. Men probeert met medicatie vanalles uit. Nu krijgt hij medicijnen tegen jicht. Hij heeft ook een directe spuit (cortinogwat) in zijn li-schouder gekregen maar deze heeft niet geholpen.
  4. Hella en Huib:
    Hallo allemaal,
    Alles ok voor zover we gelezen hebben.
    Misschien heb je het al ontdekt, maar je kunt bij de supermarkten gratis een klantenkaart krijgen. Even een formuliertje invullen. Scheelt aardig wat korting. Als je bij een gasstation vooruit moet betalen, geef je ruim cash af bij de kassa. Wat je teveel hebt gegeven krijg je na het tanken terug. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad. Je kunt ook je creditcard afgeven, maar dat vertrouw je waarschijnlijk niet. Je schrijft dat je geld haalt met je creditcard. Volgens ons dat erg duur. Wij gebruikten altijd onze pinpas. Soms gratis, soms 5 dollar per transactie. Hangt van de bank af. Kleine bedragen kosten net zoveel als grotere.
    Veel plezier en behouden vaart.
    Hella en Huib
  5. Tinok:
    20 juli 2010
    Leuk die zeeleeuwen en stoer die brug zeg. Dat is ook wel echt iets voor Boudewijn;-)
    Knap dat Evie zo lekker mee doet met alles. Wat zal ze groot zijn als jullie weer thuis zijn straks...