Zaterdag 10 juli, 23.55 uur

12 juli 2010

Na een stormachtige rit (onweer, windstoten, regen en hagel) zijn we om 22.30 op Brussel gearriveerd. Dat is erg vroeg, onze vlucht gaat pas morgenochtend om 9.00 uur. Inchecken kan echter vanaf 05.00 uur en moet uiterlijk om 06.00 uur gebeurd zijn. Om die tijd rijden er nog geen shuttlebusjes vanaf de hotels in de buurt. En om onze "chauffeur" nog een goede nachtrust te gunnen, was dit de beste oplossing.
Nu is het erg stil in de vertrekhal. We zijn niet de enige die hier blijven overnachten, her en der liggen en hangen meer groepjes mensen op de banken. Ook wij hebben ons geïnstalleerd, met de krant van vandaag, wat lekkers binnen handbereik en een stok kaarten voor een potje pesten. De stilte in de vertrekhal staat in schril contrast met de drukte in de aankomsthal, daar is het nog een vrolijke bedoening. Al met al wordt het ook daar steeds rustiger.We maken ons op voor een uurtje of vijf wachten. Van slapen zal het wel niet komen.