Donderdag 26 juli, van Flagstaff naar Monument Valley

26 juli 2012 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Na een lekker vroeg ontbijt waren we ook vlot hooked off.  Nog even langs de Safeway en om 9.30 uur op weg naar Monument Valley. In totaal zouden we vandaag 375 km rijden. We namen de 89, met ter hoogte van Cameron een uitstapje naar Desert View, om ook nog even te genieten van de Grand Canyon.  We waren er nu toch ...
De omweg was de moeite waard, het schitterende uitzicht maakte ons opnieuw sprakeloos!
De weg naar Monument Valley voerde langs het noordelijk deel van the Painted Dessert. In het het vrij droge en kale gebied daarna stonden hier en daar groepjes trailers, in erbarmelijke staat en overal langs de weg stonden stalletjes met koopwaar van de indianen.
De weg voerde naar Kayenta, een flinke verzameling eenvoudige huizen, een school, een Mac Donalds en een Burgerking, strategisch gelegen aan de kruising van de 160 en de 163 naar Monument Valley. Ook wij bezweken voor de verleiding en besloten een milkshake te halen. Zelden zo'n ongeorganiseerde MacDonalds gezien, maar na enige tijd wachten hadden we mooi wel een overheerlijke shake of frappe. De eerste rotsformaties van Monument Valley kwamen al vrij snel na de afslag in zicht.
Daarna was het nog maar een heel klein stukje naar Gouldings Lodge en RV-park.  Daar kregen we een prachtig plekje, met uitzicht op Sentinel Mesa. De temperatuur was een stuk hoger dan bij Flagstaff. Het zwembad is hier overdekt, zo blijft het water beter fris. En het was inderdaad echt verfrissend!
Na het zwemmen lekker even aan de chips, en daarbij onze reisgidsen er op na slaan om een plan voor de dag erna te maken. Met de camper mag/kan je Monument Valley niet in.  Bij de receptie was het mogelijk om verschillende tours te boeken. Wij besloten te kiezen voor de DeLuxe-versie, een tour in een open pick-up truck van drie-en-een-half uur. Dat DeLuxe sloeg op de lengte van de tour (basic was 2,5 uur) en niet op het vervoermiddel.
Nadat we dit geregeld hadden, maakten we eten. Het nuttigen van die maaltijd was een gevecht met de vliegen. Toen het iets schemeriger werd, taaiden die af. Wij ook, want we wilden nog even een korte avondwandeling maken voor het donker was.
Na de afwas weer vlot richting bed. Dit keer niet extreem vroeg, maar dat kwam omdat in Utah, in tegenstelling tot Arizona, de zomertijd is ingesteld.

1. Sylvia Huijsmans:
    29 juli 2012
    Ik weet niets van een zomertijd maar dat zegt niks. Ik weet wel wanneer je Utah inrijdt een tijdslijn passeert, het is er een uur...., ja hoe zeg je dat, later. Kom je uit Nevada (17.00 uur) en rijd je Utah in dan is het daar ineens 18.00 uur.
    Ik ga nu de rest nog even lezen.
    Jullie liggen op één oor, slaap lekker.

Liefs Sylvia.