Maandag 23 juli

23 juli 2012 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Na een vroeg, maar zeer overdadig Amerikaans ontbijt (half acht was de transfer naar de camperverhuur), zijn de mannen de campers gaan halen en bleven de dames bij het zwembad. Het was er, 's morgens om 9.00 uur, al 32 graden.
Dat en de jetlag maakte dat het veel later op de dag leek.
Tegen 12 uur konden we alles in de camper laden, precies op tijd om uit te checken.
In onze prachtige onderkomens voor de komende maand, reden we het warme Phoenix uit, maar niet voordat we een bezoek hadden gebracht aan de Safeway. Waar het nog steeds onweert boven de groenten, waar ze nog steeds heerlijke broodjes en bagels hebben en waar we weer heerlijk onze eigen koffie in de meest uiteenlopende smaken konden  malen. We waren nog geen 5 minuten binnen of we hadden een levendig gesprek met de manager, die precies wilde weten wat in Europe nu het gemiddelde loon was en hoe dat bij ons met de ziektenkosten ging. Zelf had hij 2 jaar terug een hartaanval gehad (right there, between those two stacks) en had hij inmiddels een pacemaker (het litteken werd getoond). Na een klein uurtje hadden we het meeste wel en kon de rit voor vandaag beginnen. Doel: een KOA-campground in Holbrook.
De rit er naar toe was zeer afwisselend: van heel veel soorten cactussen, naar een hoger gelegen plateau vol naaldbomen en vandaar weer afzakkend naar een weliswaar redelijk groen , maar toch woestijnachtig gebied. Op het hoogste punt, bij het passeren van de Mongollen Rim, midden tussen de dennen, stopten we om van het uitzicht te genieten.
Vanaf dat punt werd de lucht steeds donkerder en al snel regende het flink. Eenmaal op de camping regende het nog steeds. Gelukkig was er een overdekte eetplaats, dus daar hebben we onze eenvoudige doch voedzame pastamaaltijd genuttigd.
We gingen op tijd naar bed, het voelde als heel laat.