Dinsdag 24 juli

24 juli 2012 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

En we waren ook allemaal weer vroeg wakker, uitslapen lukt nog niet echt.
Niet erg, want er was genoeg te doen vandaag. Na het ontbijt, binnen, want het regende nog steeds een beetje, vertrokken we naar Petrified Forest National Park. In het bezoekerscentrum bekeken we de film over het ontstaan van de versteende bomen en daarna hebben we de parkweg gereden die van noord naar zuid door het park liep. Het weer werd steeds beter en bij elke stop hebben we genoten van het steeds wisselende uitzicht op het landschap van de Painted Dessert en in het zuidelijk deel steeds meer de versteende bomen.
Daarna gingen we op weg naar Flagstaff, met onderweg nog een uitstapje naar Meteor Crater, een gigantische krater veroorzaakt door een metorietinslag van zo'n 50.000 jaar geleden.
Rond zes uur 's avonds kwamen we aan op de campground bij Flagstaff.  Een camping met goed sanitair en mooie plekken, tussen de dennenbomen. Druk, maar niet lawaaiierig. Zoals alle KOA's ligt de camping dichtbij de doorgaande weg. Het geluid van de auto's is goed te horen, net als de "toeter" van de treinen die hier passeren. Echt storend is het niet.
Het begint hier al vroeg te schemeren, het werd ook steeds bewolkter en de wind trok wat aan. Echt koud was het niet, masr een vestje was prettig. We liepen naar de macDonalds aan de overkant van de weg voor ons avondeten. De eerste keer van deze vakantie! Eenmaal terug namen we nog een kop koffie/thee en lagen we er al weer vroeg in.