Zaterdag 28 juli, Van monument Valley naar Moab

28 juli 2012 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Na een regenachtige nacht gingen we even na 10 uur op weg naar Moab, een rit van 240 km. Prachtige start van de reis: de weg Momument Valley uit, met een laatste blik op de beroemde rotsformaties. De kuddes schapen die we zagen aan weerszijden van de weg werden bewaakt door honden en konden alle kanten op. Onder de weg door lopen tunneltjes, zodat ze veilig kunnen oversteken.
Vervolgens via Mexican Hat naar Bluff. Rotswanden in prachtige kleuren, met zigzagstrepen als een soort jaquard gebreide truien.
Het stuk tussen Bluff en Blanding was iets eentoniger, schraal begroeide (hoog-)vlaktes, met rondom Blanding wat geïrrigeerde stukken voor landbouw. Na Blanding was er meer begroeiing en ook wat meer landbouw. De weg voerde ons omhoog en omlaag. Het was nog steeds bewolkt, zodat het niet extreem warm werd, goed weer om te reizen dus.
Nadat we Monticello gepasseerd waren, bood de weg uitzicht op de La Sal Mountains in de verte. Op ongeveer 40 km onder Moab de eerste arch (boog); een voorproefje van wat we zouden gaan zien in Arches National Parks.
Vervolgens nog over een prachtig beboste pas en vrij snel daarna waren we in Moab. Intussen was de bewolking weggetrokken, dus was het inmiddels behoorlijk warm geworden (zo'n 34 gr.). Tussen onze plekken deelden we een stuk gras en een flinke boom. We konden dus lunchen in de schaduw. Daarna eerst naar het zwembad(je) om een frisse duik te nemen.
Aan de horizon verschenen de wolken, dus boodschappen zouden we wel doen als de zon weg was.

Na een bezoek aan de supermarkt hebben we heerlijk gebarbecued. We redden het net voordat het onweer losbarstte, tijdens de laatste marshmellows moesten we naar binnen vanwege de regen. Toen het weer droog was hebben we buiten gekeken naar het schouwspel van de bliksem. Het fotograferen van de bliksem blijkt toch een stuk lastiger, het is ons dus niet gelukt.

Toen het dichterbij kwam en opnieuw ging regenen, trokken we definitief onze campers in. Dat was tegen half elf. Het werd dus weer niet echt laat!

Warm bleef het wel, ondanks de regen was het buiten nog zo'n 27 gr., de airco deed dus goed zijn best.