Zondag 29 juli, bezoek aan Arches National Park

29 juli 2012 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het was een regenachtige nacht, maar vanmorgen was het weer droog. Nog wel iets bewolkt, maar dat was prima, want als de zon er even doorkwam was het meteen weer goed heet.
Na een ontbijt van wentelteefjes (french toast) van het oude brood, gingen we op pad. Eerst even tanken. Altijd weer een onderneming: pomp kiezen- waar zit ook alweer de tankdop?-, vooraf betalen - of bij deze pomp juist niet?- kan de tank helemaal vol of stopt de pomp ermee als er een bepaald bedrag is bereikt?... Uiteindelijk blijft het altijd leuk, voor 3 dollar en 50 cent per gallon tanken. Een gallon is 3,8 liter.

En toen op naar Arches National Park. Opnieuw prachtige landschappen en adembenemende vergezichten. Na iedere bocht en achter elke heuvel wachtte een nieuwe verrassing. Nu geldt dat al voor een gewone rit door het Amerikaanse landschap (althans in dit gebied), maar in een National Park is er eigenlijk gewoon een weg speciaal aangelegd langs allerlei hoogtepunten. Met parkeerplaatsen bij mooie uitzichtpunten en diverse trailheads (beginpunt van korte of langere wandeling).
Arches is toch weer anders dan Petrified Forest of Monument Valley, al spelen ook hier de bijzondere rotsformaties een grote rol bij de schoonheid van het geheel. Opnieuw maakten we vele foto's, lang leve de digitale camera.
Het weer bleef mooi, op de hoger gelegen punten waaide een heerlijk windje, prima om een stukje te lopen of te klimmen dus. Als in de wat lager gelegen, meer beschutte gedeeltes de zon goed doorbrak, werd het wel behoorlijk warm.
We reden de hele parkweg uit en waar we konden stoppen deden we dat ook. Het was zondag, dus best druk. Niet overal was nog plek op de parkeerplasts, maar al met al viel dat best nog mee.

Eenmaal thuis moest er natuurlijk gezwommen worden. Stiekem was het later geworden dan we dachten, een bezoek aan Moab, om langs de giftshops te struinen, zoals wel gepland, schrapten we dus maar van ons programma.
We kozen voor spelletjes en rommelen rondom de camper. Als avondmaaltijd gingen we taco's maken.

1. Betty:
    30 juli 2012
    Mooie verslagen Petra! Met de North America road atlas van Huib kunnen wij jullie goed volgen. Ook een mooi intevieuw in DICHTBIJ . Er wacht je nog 'n hele klus maar dat is jou wel toevertrouwd. Geniet nu van jullie vakantie!!
  2. Lia:
    30 juli 2012
    Wat geniet ik van jullie reisverhalen
  3. Marianne:
    3 augustus 2012
    Wat een schitterende tocht maken jullie. Het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Veel plezier en geniet maar fijn. Liefs van E d en Marianen