Dinsdag 14 augustus, van Capitol Reef naar Bryce Canyon

14 augustus 2012 - Cannonville, Utah, Verenigde Staten

Vol verwachting begonnen we vandaag aan de rit naar Bryce Canyon. In onze reisgidsen hadden we gelezen dat dit deel de Highway 12, waarover we de hele weg zouden rijden, misschien door het spectaculairste en meest diverse landschap gaat. En we hadden al over zulke mooie routes gereden, eerst maar eens zien dus...
En het was inderdaad een prachtige route! Voorbij Groover reden we Dixie National Forest binnen. De weg steeg en bood een prachtig zicht op Capitol Reef. Al snel maakten we onze eerste stop bij een uitzichtpunt. We reden over Boulder Mountain en zijn nog een keer uitgestapt op het hoogste punt. Toen we bereikten we Boulder, een plaatsje dat voor de aanleg van Highway 12 zo geisoleerd lag, dat het de laatste plaats in de VS was waar de post nog per muilezel werd bezorgd.
Tussen Boulder en Escalante volgde absoluut het mooiste stuk. Kronkelend langs allerlei rotsformaties reden we voort. Op een gegeven moment voor de de weg over de kam van de berg, met aan weerszijden een afgrond, de Hogsback.
We stopten ook nog even boj Calfs Creek, daar startte een wandeling naar de Lower Calfcreek Fall. Die bleek echter langer te zijn dan we vooraf hadden gedacht, en we kozen voor doorrijden.
Na Escalante werd het iets minder spectaculair. We reden wel stukjes door Grand Staircase Escalante National Park. Vlak voor we arriveerden in Cannonville, kwamen we nog tussen twee rotsformaties door,  zodat daar opeens het dorpje voor ons lag.
De KOA-campground was meteen gevonden. We werden weer allervriendelijkst ontvangen en waren ook zeer tevreden met onze mooie ruime plekken. We aten een broodje en wilden toen boodschappen gaan doen, maar wachtten eerst even tot de knetterende onweerbui was overgetrokken. Daarna deden we onze boodschappen in Tropic, het volgende dorpje langs de Highway 12. Eenmaal terug was het weer droog en liepen Hans, Boudewijn, Sandra en Petra een rondje in de directe omgeving van de campground. Daarna ging Evie nog even zwemmen, deden we een was en bakten we pannenkoeken.
's Avonds maakten we een planning voor de volgende dag. Dat we nu al een aantal dagen achter elkaar onweer hadden gehad, besloten we vroeg op te staan, om in de ochtend (meestal ontstaan de buien pas later op de dag), goed te kunnen wandelen. Aansluitend zouden we dan de weg door het park vervolgen