Woensdag 15 augustus, bezoek aan Bryce Canyon National Park

15 augustus 2012 - Cannonville, Utah, Verenigde Staten

... En dus reden we al om half negen weg, naar Bryce Canyon. Het was een stralende dag, strakblauwe lucht, geen wolkje te zien. We reden naar Sunrise Point, waar het beginpunt van onze wandeling was. Natuurlijk hadden we allemaal al ontelbare foto's gezien en gelezen hoe mooi het was. Maar toen we daar stonden, bij het uitzichtpunt, werden we allemaal weer even stil. Wat een prachtig gezicht! Overal  pilaarvormige rotsen en  rotsen die op muren met kantelen leken. In kleuren die varieerden van crème wit, via zachtroze naar steenrood. Daartussen groene dennenbomen. En daartussen gingen we lopen!
We daalden af in de canyon via de Queen Garden Trail. Deze combineerden we met Navajo Loop. Tezamen was dat een wandeling van 3 mile. Hoewel we niet de enige waren (het was "the most populair Trail" en "World's best 3 mile hike"), was het geweldig om tussen de rotsformaties door te lopen. We klommen, na ruim een uur, weer omhoog bij Sunset Point (dat staat hier gemakkelijker dan het was, pfff, een hele klim) en liepen langs de Rim-trail terug naar Sunrise Point. Daar dronken we koffie/fris met iets lekkers erbij, want dat hadden we wel verdiend, vonden we.
 Daarna reden we via de parkweg naar de meest zuidelijke uitkijkpunten; Rainbow & Yovimpa Points. Inmiddels was de lucht weer betrokken en rommelde het in de verte. Dit weerbeeld schijnt bij de maand augustus te horen. En Bryce staat bekend als de plek in Utah waar je de meeste kans loopt om door de bliksem getroffen te worden.
Gelukkig bleef de bui deze keer op afstand. Op de terugweg omhoog stopten we nog bij Agua Canyon en Natural Bridge. We picknickten aan de rand van een open veld en reden vervolgens noordwaarts naar de uitgang. De liefhebbers bezochten daar nog even het visitor center. Rond half vier troffen we elkaar weer bij het zwembad van de camping. Het weer was heerlijk, de zon scheen weer, dus was het heerlijk even te zwemmen en te zonnen.
De rest van de dag werd besteed aan lezen, social media, foto's uploaden, kletsen, spelletjes, de speeltuin, eten, een kampvuurtje (en marshmallows roosteren), nog meer spelletjes en lezen.

1. Marianne:
    16 augustus 2012
    Wij vonden Bryce Canyon ook zo schitterend, heel apart en totaal anders als andere canyons. Je hebt weer een schitterend verhaal geschreven hoor. Erg leuk. Veel plezier verder en geniet maar fijn.
    (Pas op, verbrand je mond niet aan de hete marsmallows.)
  2. Sylvia Huijsmans:
    16 augustus 2012
    Terwijl jullie misschien net weer een beetje wakker worden heb ik Bryce Canyon gelezen (15.00 uur) Mijn hart gaat open. Ook de foto's van Salt Lake City bekeken. Heel leuk allemaal.

Groeten en liefs, Sylvia