Dinsdag 7 augustus, nog een keer terug naar Yellowstone...

7 augustus 2012 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag wilden we nog een keer terug naar Yellowstone, om vanaf The Old Faithfull de wandeling door The Upper Geyser Baisin te lopen. Het was een eenvoudige wandeling (heen en terug zo'n 5 km), zoals bij alle thermische bezienswaardigheden lagen er houten vlonders om overheen te wandelen. Daar mocht je niet vanaf, omdat de aardkorst rond de geisers zo dun was dat je er doorheen zou kunnen zakken. Maar ook omdat ze niet wilden dat je in een hotspring of mudpot zou vallen. Dat zou je niet overleven, zo heet.
We dachten dat we al wel genoeg foto's van geisers en springs hadden, maar ook nu weer bleef het zo fascinerend dat we er weer een aardige hoeveelheid bij maakten!
Weer lekker bij gekleurd aten we na afloop van de wandeling snel een boterham. Vervolgens reden we terug naar de campground, onze laatste rit door Yellowstone. Slechts een klein stuk van het "achtje" hebben we niet gereden: het stuk tussen Madison en Norris. We hopen vurig dat we dit ergens in de toekomst nog een keer kunnen doen!

Onderweg naar huis haalden we nog even wat water en een brood. Ook deden we de plaatselijke Mac aan voor een milkshake. Alweer bleek dit een lastige opgave: uiteindelijk stond bijna het voltallige personeel (6 m/v, het was miet zo'n grote Mac), om het apparaat, om onze bestelling van 6 milkshakes (en 2 frappees, maar dat was geen probleem) uit te voeren. Ook hier kwamen de milkshakes met een flinke klodder slagroom en een kers (zoals in de appelmoes bij Van der Valk). Uitrindrlijk smaakte het gelukkig prima.
Terug op onze KOA- deluxe plek, werden er nog wat wasjes gedaan, er werd gezwommen en gedouched en we maakten ons eten klaar.
Na de afwas nog een keer kampvuur en opnieuw homemade fudge (mmmmm).
Vandaag waren we pas halverwege onze vakantie en wat hebben we sl ontzettend verl gezien!
Morgen vertrekken we richting Salt Lake City, met een tussenstop in Montepelier. Na alle natuur van de afgelopen dagen is dat ook wel weer een goed vooruitzicht.