Maandag 6 augustus, op weg naar West-Yellowstone (Montana), langs de Old Faithfull

6 augustus 2012 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken we van Fishing Brigde naar een campground net buiten Yellowstone Park, bij de West- Entrance. Om er te komen reden we de onderste "loop", met uiteraard weer diverse stops onderweg. De eerste was bij West Thumb Geyser Basin. Daar bevonden zich diverse mudpots en hotsprings vlak langs Yellowstone Lake. Een aantal daarvan (fishing pots) gebruikte men vroeger pm de in het meer gevangen vis "hup" in zo'n potje te hangen en meteen te garen. We lregen een soort sauna gevoel; het was best fris, het regende soms een beetje en daarbij dan die kokende poelen...
Her hoogtepunt van vandaag was natuurlijk een bezoek aan The Old Faithfull. Mijn eerste kennismaking met deze geiser (en eigenlijk met heel Yellowstone, inclusief de beren en de chipmunks), was vroeger, via de Donald Duck, in de verhalen van Yoki Beer. Toen we er aankwamen regende het, maar desalniettemin stonden er al drommen mensen onder hun paraplu te wachten op de volgende eruptie. Ongelooflijk, wat een drukte, het leek de Efteling wel. Wij doken eerst de lodge in voor koffie en warme chocola en waren toen nog zeer op tijd om een goed plekje te bemachtigen voordat het kookpunt was bereikt. Inmiddels was het ook droog geworden.
Na deze indrukwekkende stoompluim bekeken we de historische Old Faithfull Inn, het oudste hotel van Yellowstone, een prachtig houten gebouw. Vervolgens brachten we een bezoek aan het visitorcenter en daarna waren we precies op tijd voor nog een tweede uitbarsting, maar nu in de zon, die weer lekker was gaan schijnen.

Na wat inkopen voor een eenvoudige maaltijd, picknickten we langs de weg en reden we door naar the Midway Geyser Basin, opnieuw een verzameling geisers en hotsprings, met als paradepaardje The Grand Prismatic Spring. Azuurblauw in het midden (want heel diep en ook heel warm) en aan de randen prachtige kleuren door de afzetting van allerlei micro organismen, die dol waren op de zwavel en zuren in het water.
De andere geisers lieten we voor vandaag even voor gezien, het was al later on de middag en we moesten nog onze voorraden aanvullen. Als je de koelkast opendeed en je naam riep, dan hoorde je het echoën, zo leeg was het. Maar dat wilden we (in verband met de prijzen ) graag buiten het park doen.
Gezien het tijdstip kochten we in West-Yellowstone (Montana) avondeten voor morgen en deden we vandaag weer makkelijk: we aten in het "restaurant" van de camping een heerlijke burger. We hadden mooie plaatsen op deze KOA, met zelfs een eigen schommelbankje.
De meiden hebben nog even gezwommen en s'avonds bouwde Boudewijn een heerlijk kampvuurtje voor ons. We praatten nog na over de dag, maakten plannen voor morgen en genoten van de homemade fudge uit de campingwinkel.

En... eindelijk weer een camping met wifi!  Al moet ik eerlijk zeggen dat het ontbreken van wifi niet de enige reden was dat we een beetje achterliepen met ons verslag. De dagen zaten zo vol, dat er gewoon geen tijd meer over was om eens even een stukje te schrijven. Het was tijd voor een inhaalslag dus... Maar ook hier weer geen fantastische verbinding (het lukte net aan om de mail binnen te halen, dank voor al jullie reacties!), dus gaat het vandaag en morgen opnieuw niet lukken om weer wat reisverhalen te uploaden. Of het woensdag wel gaat lukken  is nog even afwachten. Dan krijgen jullie ze van een hele week tegelijk!