Zondag 5 augustus, een wandeling en een picknick

5 augustus 2012 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Om zoveel mogelijk van het park te kunnen zien, is het wel noodzakelijk je met de auto te verplaatsen hier, daar is het hele park op ingericht. Maar er zijn ook ook diverse uitgezette wandelingen (trails), soms druk belopen, rondom de watervallen, geisers, enz., maar ook heel veel wat verder van de drukte, langs een meer, door een vallei of over een berg. De wandelingen zijn er in diverse categorieën.
Vandaag kozen wij voor de wandeling naar Storm Point, een eenvoudige wandeling, van zo'n 6 km, rekening houdend met de jongste van het gezelschap. We startten een stuk van de camping, richting de oostelijke ingang, bij Indian Pond. Vandaar liepen we door grasland naar het grote meer (Yellowstone Lake) en volgden een stuk de " kust". Daar zagen we een drietal "yellow bellied marmots" die verstoppertje speelden met de camera. Daarna een stuk dennenbos en tot slot door het open veld terug naar het meertje waar we begonnen, Indian Pond.
Het was heerlijk weer, het zonnetje scheen lekker en er waaide een
 heerlijk windje. Ongemerkt waren we dus aardig gekleurd.
We reden nog wat kilometers verder door naar het oosten, eerst door een groot stuk bos dat door bosbranden was verworden tot duizenden geblakerde stammen. Daarna vonden we een prachtig plekje aan het water. We zetten er onze stoelen en eentafel neer en zijn er de rest van de middag gebleven. Lekker picknicken, lezen, zonnebaden, een spelletje doen en proberen hoe koud het water is. Het werd een heerlijke middag! Op weg naar huis stuitten we op een kleine opstopping, auto's naast de weg, mensen met camera's en rangers in veiligheidsvesten. Een beer!! Dat wilden wij ook zien! De ranger vroeg ons door te rijden, we stonden juist in de bocht van de weg. Eenmaal voorbij die bocht viel er niets meer te zien en zijn we maar door gereden.
Omdat we na het avondeten nog even "op berenjacht" wilden (we hadden de avond ervoor op verschillende plekken langs de weg door Hayden Valley mensen gezien die op de uitkijk stonden, wachtend op de schemering), zorgden we ervoor dat we vlot klaar waren met eten.
Met een van de campers trokken we er op uit, klaar voor elken, mooses, mule deers, wolven en beren! Al vrij vlot zagen we heel veel auto's en mensen langs de kant van de weg. Zij bekeken de bisons. Een eind verder stond weer een grote groep op een heuvel. Er was een meneer bij met een heel grote verrekijker, die had drie wolven in het vizier. Met het blote opk waren ze echter niet zichtbaar. Verderop stonden nog wat herten (mule deer), aan beide zijden van de weg, maar wel zo ver dat ze lastig te fotograferen waren.
Inmiddels was het te donker geworden om nog iets te zien, laat staan te filmen of fotograferen, dus gingen we terug naar de campground. Daar kozen sommigen voor nog een spelletje en anderen zochten hun bedje op. Het was minder koud dan de nachten ervoor.