Zaterdag 4 augustus, exploring Yellowstone

4 augustus 2012 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We zouden vroeg op, want we hadden een flink programma voor de boeg vandaag. Het viel niet mee om op te staan, het bed was zo warm en daarbuiten was het koud!
Maar toen we eenmaal aan het ontbijt zaten en de zon voorzichtig boven de bomen kwam, werd het steeds aangenamer en liepen we al snel weer in korte broeken en hemdjes.
We gingen op weg om vandaag de noordelijke "loop" te rijden.
Het werd een dag met heel veel verschillende indrukken: mudpoles met kokende modder, prachtige watervallen (Upper and Lower Fall), valleien, kreken, meren en rivieren, bossen, bergpassen, hot springs (Mammoth Hot Springs), een picknick in gezelschap van (waarschijnlijk) een Uinta groundsqirrel, die we Freek doopten, geisers (oa Steamboat Geyser, in Norris Geyser Basin) en weer heel veel bisons en wat herten. Helaas hebben geen beer gezien en die stond wel een beetje op ons verlanglijstje...
Zoals gezegd, de parkweg loopt dus keurig langs alle bijzonderheden en bij de echte highlights waren een soort minidorpjes ontstaan, met oa een visitor center, een lodge, een campground, een winkel en soms ook een benzinepomp en een werkplaatsje voor auto's of camperreparaties.
Vlak voor 19 uur waren we bij "ons" visitor center terug, net op tijd om nog even te informerrn naar een eenvoudige wandeling in de buurt en naar de plek met de meeste kans een beer te zien.
Daarna gingen we eten bij The Fountain, ook in het winkeltje vlakbij. Lekker burgers met friet.
's Avonds nog een spel en best laat naar bed. Het was iets minder koud dan gisteren, maa r nog steeds fris.