Donderdag 2 augustus, Dagmar jarig en een Bezoek aan Jackson

2 augustus 2012 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag werd Dagmar 17 en dus hadden we een speciaal ontbijt: Sandra had cinnamon rolls gebakken en Petra croissantjes. Zomaar vers uit onze eigen oven!

Daarna gingen Hans, Boudewijn, Evie en Petra de Lake Shore trail wandelen, terwijl de meiden zich rond de camper vermaakten. Daarna gingen de meesten nog even naar het strand, terwijl Dagmar de teennagels van Petra ging lakken. Dit omdat ze jarig was, want normaal gesproken hebben die noooooit een kleurtje.

Na een boterham vertrokken we naar Jackson Hole, waar we pns vermaakten met het bekijken van alle leuke (maar soms best prijzige) souvenirs en " kunstvoorwerpen". Zo zagen we prachtige Stetsonhoeden, rijk versierde cowboylaarzen en mooie leren riemen, maar zelfs de minst dure waren nog ietwat boven ons budget.
We namen een heerlijk ijsje (oa huckleberry icecream, the local favorite, naar het schijnt) op Dagmars verjaardag bij Moose Icecream. Toen dat op was, konden we een plekje zoeken voor de dagelijkse " shootout"; een wildwest toneelstukje, met veel geschiet. Het stuk wordt elke avond op gevoerd, het kruispunt bij de townsquare wordt er voor afgezet. Het is een soort opwarmer voor de wildwest musical in het plaatselijke theater. Vandaag genoten wij van een zeer bijzondere uitvoering, namelijk met een kleine bijrol voor Jytte, die door de dronken sherrif uit het publiek werd geplukt voor een dansje.
Toen bijna alle spelers dood op de grond lagen (behalve Jytte gelukkig!), was het stuk afgelopen.
We bekeken nog wat winkels, kochten zelfs nog een en ander en besloten toen om pizza te gaan eten.

Op weg terug naar Colterbay Village kruiste een grote kudde bisons onze weg. Geweldig! Wat een imposante beesten! Er waren ook flink wat kalfjes bij.
Weer een indrukwekkende ervaring rijker en met heeeeel veel foto's erbij kwamen we weer aan op ons plekje en maakten we ons op voor de laatste nacht in Colterbay.