Chain Lakes Trail
4 augustus 2019 - Arlington, Washington, Verenigde Staten
Zondag 4 augustus
Om 9 uur ‘s morgens stonden we weer bij het Heather-Meadows Visitor Center, klaar voor de wandeling. Prima geslapen, lekker ontbijt, met “langzame thee” (na het vullen van de propaantank gaat het koken minder vlot, lijkt wel...).
We stapten naar beneden, een stukje dalen, langs de Bagley Lakes en daarna pittig omhoog, om Table Mountain heen. En eenmaal boven was er prachtig zicht op Iceberg Lake. Bij het afdalen kwam okk Hayes Lake in beeld, twee van de Galena Chain Lakes. We liepen precies tussen de meertjes door, om vervolgens weer te klimmen, langs Mamaza Lake.
Boven liepen we door enorme velden vol rotsblokken, die later toch weer plaats maakten voor de bekende alpine meadows vol bloemen. Zo kwamen we, het laatste stuk nagenoeg op een hoogte, aan bij Artist Point. Vandaar de connector trail (Wild Goosectrail), terug naar Heather Meadows. Dat ging was nog even redelijk flink afdalen. Onderweg heel mooi zicht op wat we precies hadden gelopen.
Om 13 uur waren we terug bij ins bobbeltje, na bijna 12 km. Zeker niet de langste trail, wel veel klimmen. En wel weer een prachtige wandeling!
Na nog een broodje en wat drinken op weg richting Miunt st Helens. Eerst de weg terug nsar Sedro-Woolley. Onderweg kwamen we langs het Big Foot festival in Kendall. Het waren wat kraampjes met kunstnijverheid van de plaatselijke artiesten en in een golfkarretje bedekt met dennentakken reed Big Foot himself rond over het terrein. Lekker warm in zo’n pak, want aan de temperatuur was inmiddels goed te merken dat we een flink stuk gedaald waren. Leuk om even te zien in ieder geval.
We reden door over de hw 9, die we ook na Sedro-Woolley bleven volgen, tot aan Arlington. Daar vonden we een prachtige plek op het River Meadows County Park.
Op de dag camping was het enorm druk met mensen die aan het zwemmen waren of zich op banden en bootjes over de rivier lieten afzakken. Het werd er steeds rustiger. De camping was klein, 10 enorme plekken, waar je auto of RV kon staan, een picknick tafel en een fire pit. Verder nog wat walk-inn tentsites. Aan de briefjes op de palen was te zien dat het afgelopen weekend veel plaatsen bezet waren, maar nu, op zondagmiddag, was bijna alles leeg.
We verzekerden ons dus van een mooie plek en namen het ervan; biertje, chips, luie stoel. Heerlijk!
De kip van het vuur en een heerlijke salade maakten de dag perfect!





- Mieke De Jager: Wat heerlijk!! In de meivakantie?
- Marieke: indrukwekkend landschap,…
- Maielle: Typisch west coast weer...hier…
- Marieke: Veel plezier nog de laatste…
- Lia: Lekker biertje
Alle reacties »